توزیع آنلاین گوشت قرمز از هفته آینده شروع می‌شود

 توزیع آنلاین گوشت قرمز از هفته آینده شروع می‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: توزیع آنلاین گوشت قرمز از هفته آینده شروع می‌شود.

اسماعیل قادری فر، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به التهابات بازار گوشت، توزیع این کالا نیز مانند برنج و برخی از کالاهای دیگر هوشمند و اینترنتی خواهد شد، گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت از هفته آینده توزیع آنلاین و هوشمند این کالا آغاز می‌شود.

توزیع گوشت به صورت منجمد است

معاون وزیر جهاد کشاورزی ذخایر استراتژیک گوشت قرمز را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: کمبودی را که در بازار ایجاد شده با ذخایر جبران خواهیم کرد.

قادری فر گفت: توزیع گوشت به صورت منجمد خواهد بود و فعلاً زیرساخت‌ها برای توزیع گوشت گرم وجود ندارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که برای ایام عید این زیرساخت‌ها فراهم و توزیع گوشت گرم نیز به صورت آنلاین و هوشمند انجام شود.

این مقام مسئول به این پرسش در اینکه توزیع گوشت با چه قیمتی انجام می‌شود؟ گفت: هنوز قیمت مصوب برای این کالا تعیین نشده و امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این قیمت تعیین و اعلام می‌شود.

صادرات دام در حال انجام است
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر متوقف شدن صادرات دام از کشور گفت: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی اواخر مهرماه به منظور حمایت از دامداران تصویب کرد که هر کیلوگرم دام سبک (گوسفند پرواری نر) به قیمت ۶۲ هزار تومان و هر کیلوگرم گوساله پرواری نر به قیمت ۵۹ هزار تومان از دامداران خریداری شود.

همچنین صادرات محور بودن یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به دلیل اینکه ما نمی‌توانیم صادرات را یک روز انجام دهیم و چند روز آن را متوقف کنیم. این کار باعث می‌شود بازارهای صادراتی از دست برود.

قادری فر گفت: تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر انجام صادرات محصولات است و آقای ساداتی نژاد اعتقاد دارد اگر کمبودی در بازار ایجاد شد باید آن را از محل واردات تأمین کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مسئولیت صادرات دام زنده با ما نبوده است گفت ما فقط احراز واقعی صلاحیت صادرکنندگان و کار اعتبارسنجی را انجام دادیم که دام واقعی و استانداردشده صادر شود چرا که برخی در این حوزه تقلب می‌کردند.

وی گفت: تاکنون ۲۸ هزار رأس دام سبک از کشور به مقصد کشورهایی مانند کویت، عمان، قطر و عراق صادر شده و از دیدگاه ما این میزان صادرات هیچ تأثیری بر بازار گوشت ندارد و نخواهد داشت.

قادری فر با اشاره به اینکه صادرات متناسب با جریان بازار داخل در حال انجام است افزود: صادرات مجوزهایی که قبلاً وجود داشته انجام شده است و مجوزهای جدید نیز منوط بر پایش و بررسی شرایط بازار صادر می‌شود اما طی روزهای اخیر هیچ مجوز جدیدی به دست ما نرسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com