ملاک دریافت دامدارکارت؛ پلاک کوبی، بیمه و پروانه بهره‌برداری دام

 ملاک دریافت دامدارکارت؛ پلاک کوبی، بیمه و پروانه بهره‌برداری دام
روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان بیجار گفت: اگر دامدارن پلاک کوبی بیمه و حتی پروانه بهره‌برداری دام را داشته باشند می‌توانند بر اساس مدارک به راحتی در طرح دامدار کارت ثبت نام کرده و بر اساس تعداد دامی که دارند تسهیلات دریافت کنند.
میثم مرادزاده در خصوص روند تخصیص دامدار کارت به دامداران شهرستان بیجار، گفت:برای هر رأس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و برای هر رأس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات به دامداران تعلق می‌گیرد بازپرداخت این تسهیلات نیز با سود ۱۱ درصد بوده که برای دام سبک ۶ ماهه و برای دام سنگین ۹ ماه است.

وی افزود: دامدارانی که برگه پلاک کوبی، بیمه یا پروانه بهره‌برداری دارند می‌توانند از طرح دامدار کارت استفاده کنند منظور از پلاک کوبی دام یعنی مشخص می‌شود هر دامدار در هر روستا چند رأس دام دارد و بر اساس تعداد دام به دامداران نهاده عرضه می‌شود.
 
روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان بیجار بیان کرد: دامدارانی که دام را پلاک کوبی کرده اند در طرح دامدار کارت ثبت‌نام می‌کنند و به اندازه تعداد رأس دامی که دارند نهاد به آنها تعلق می‌گیرد بنابراین بر اساس پلاک کوبی این تعداد سنجیده می‌شود.
 
مراد زاده عنوان کرد: پلاک کوبی و بیمه دام از قبل انجام شده است مثلا زمانی که به دامداران نهاد عرضه می‌شود از طریق پلاک کوبی و بیمه نهاد را تخصیص می دادند؛ بنابراین دامدارانی که از قبل دامشان دارای پلاک کوبی و بیمه است می‌توانند ثبت نام کنند سپس پرونده آن‌ها به بانک کشاورزی فرستاده می‌شود و در نهایت دامدار کارت به آن‌ها تعلق میگیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دامداران با در اختیار داشتن کپی شناسنامه یا کارت ملی، قبض آب، برق یا گاز و به همراه داشتن برگه پلاک کوبی، بیمه و یا پروانه بهره‌برداری به جهاد کشاورزی استان مراجعه کرده و ثبت نام را انجام می‌دهند در نهایت اطلاعات به بانک کشاورزی ارجاع داده می‌شود.
 
روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان بیجار اظهار کرد: دامدارانی که پلاک کوبی دام را انجام نداده اند باید اقدام به پلاک کوبی کنند به طوری که برای هر راس دام سه هزار تومان پرداخت کرده و پلاک کوبی می کنندو این در حالیست که دام اکثر دامداران دارای پلاک کوبیست.
 
مراد زاده بیان کرد: اگر دامداران پلاک کوبی بیمه و حتی پروانه بهره‌برداری دام را داشته باشند می‌توانند بر اساس مدارک به راحتی در طرح دامدار کارت ثبت نام کرده و بر اساس تعداد دامی که دارند تسهیلات دریافت کنند.

وی در خصوص مزایای طرح دامدار کارت گفت: نهاد‌هایی که قبلاً به دامداران عرضه می‌شد آزاد بود و دامداران در قبال پرداخت پول، نهاد دریافت می‌کرد، ولی در حال حاضر دولت پول نهاد‌ها را پرداخت می‌کند و دامداران ازدامدار کارت استفاده کرده سپس ۶ ماه بعد دامداران پول نهاد را پرداخت می‌کنند.
 
نظرات شما
  •  

    محمود گفت : ۰۰/۱۰/۲۰


    من دامدارم پلاک کردم دفترچهگرفتم کبودراهنگ چرا دامدار کارت صادر نمی‌کنند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com