گوشت شترمرغ ایران از سال 2019 به اتحادیه اروپا صادر می شود

 گوشت شترمرغ ایران از سال 2019 به اتحادیه اروپا صادر می شود
تهران- ایرنا- معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: تکمیل پرسشنامه های تخصصی کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا در دست انجام است و در صورت تایید نهایی، گوشت شترمرغ تولیدی ایران از سال 2019 به این اتحادیه صادر می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستائی اتحادیه اروپا پاییز سال گذشته سفری به ایران داشت و در گفت و گو با مسئولان سیاسی و اقتصادی کشورمان، علاقه مندی اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری ها بویژه در صنایع غذایی و علوم کشاورزی را اعلام کرد.
در این پیوند «علی صفر ماکنعلی» روز چهارشنبه در همایش بین المللی مدیریت حمل و نقل در صنعت طیور و رونمایی از خودروهای حمل جوجه یک روزه از برنامه ایران برای صادرات گوشت شترمرغ به اتحادیه اروپا خبر داد که در صورت اخذ مجوزهای لازم و تایید کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا انجام می شود.
این مسئول در سازمان دامپزشکی اظهار داشت: ایران امسال 2 طرح راهبردی ملی را با رویکرد کاهش بیماری های نیوکاسل و سالمونلا در صنعت طیور در اولویت خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: براساس آمارها سالانه 4.6 دهم میلیارد دُز واکسن نیوکاسل در کشور استفاده می شود که نشان می دهد ایران یکی از پرمصرف ترین کشورهای دنیا در مصرف این نوع واکسن است و تلاش داریم با استفاده از طرح استراتژی ملی این بیماری را کاهش دهیم.
ماکنعلی افزود: همسایه شمالی ایران بدون برخورداری از یارانه انرژی و دیگر مزیت هایی که کشورمان دارد، توانسته 215 هزار تُن گوشت مرغ تولیدی خود را به عراق صادر کند در حالی که عراق نه تنها با ایران هم مرز است، بلکه روابط اقتصادی و سیاسی گسترده ای با کشورمان دارد.

** برنامه جدی کنترل بیماری نیوکاسل در سال 1397
معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: یکی از مهمترین موانع دسترسی صنعت طیور ایران به بازارهای منطقه ای، نبود برنامه راهبردی برای مقابله با بیماری نیوکاسل است و از این رو امسال مقابله با این بیماری در اولویت سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.
وی دومین برنامه ملی سازمان دامپزشکی برای توسعه صنعت طیور را کاهش بیماری سالمونلا در صنعت طیور دانست.
 
کلمات کلیدی شترمرغ صادرات شترمرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com