واکنش وزیر صمت به حذف ارز نهاده ها

 واکنش وزیر صمت به حذف ارز نهاده ها
«سیدرضا فاطمی امین» با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق سخنگوی دولت اعلام می شود، خاطرنشان کرد: به طور کلی تخصیص این نرخ ارز با ایجاد رانت موجب عدم دسترسی مردم به یارانه ها شده است و شاهد هستیم که ارز ۴۲۰۰ برای خرید نهاده های دامی مانند ذرت، کنجاله و سویا پرداخت و این کالاها وارد کشور می شود اما کالاهای تولیدی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات متناسب با آن عرضه نمی شود و انحراف منابع داریم.

وزیر صمت: قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود


وی با بیان اینکه تقاضای خودرو در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است، اظهار داشت:  تولید امسال یک میلیون دستگاه برآورد شده است که کمبود ۵۰۰ هزار دستگاهی آن، سال آینده جبران خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها، افزایش تولید خودرو پیش بینی شده و متناسب با تقاضا، عرضه خواهیم کرد و با این فرایند، قرعه کشی خودرو در سال ۱۴۰۱ حذف می شود.

وزیر صنعت درباره آخرین برنامه های دولت برای اصلاح پرداخت یارانه ها، گفت: طبق طرحی که کار مطالعاتی آن در حال انجام است، یارانه ها قطع نخواهد شد بلکه یارانه هایی که بی هدف پرداخت می شد و معمولا به دست مردم نمی رسید، هدفمند می شود.

وی همچنین درباره جلسه مشترک با مسئولان دیوان محاسبات کشور گفت: هفت قانون در حوزه تولید وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمی امین گفت:‌ مقرر شد مفادی از قوانین گذشته که تاکنون اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است و کارهایی که متناسب با آن باید برنامه ریزی می کردیم رفع نقص شود.
 
نظرات شما
  •  

    محمود گفت : ۰۰/۱۰/۰۱

    زمانی که ارز ۴۲۰۰ برای واردات نهادهای دامی اختصاص داده شد ولی با قیمت آزاد به دست دامدار می رسد و کنترلی وجود ندارد حذف آن به صرفه وا عاقلانه است.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com