قیمت شیرخام و لبنیات، تعیین تکلیف می شود

 قیمت شیرخام و لبنیات، تعیین تکلیف می شود
احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از تعلل دولت در بررسی نرخ نهایی شیر خام و محصولات لبنی در بازار افزود: دولت برای کنترل تورم تصمیمی برای افزایش قیمت این محصولات ندارد که این امر با واکنش شدید تولیدکنندگان روبرو شده است، چرا که با وجود نوسان شدید نرخ نهاده های دامی و ثبات نرخ خرید شیر خام و لبنیات، تورم از جیب تولیدکنندگان پرداخت می شود.
مقدسی ادامه داد: با توجه به آنکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید نرخ تمام شده هر کیلو شیرخام یک هزار و 700 تومان اعلام کرد، اما ستاد تنظیم بازار ادعا می کند که به سبب توافق دو ماه اخیر انجمن گاوداران با صنایع لبنی، هر کیلو شیرخام با نرخ یک هزار و 550 تومان از دامداران خریداری شود و این در حالی است که در دو ماه اخیر نرخ توزیع ذرت و کنجاله سویا از سوی پشتیبانی امور دام به ترتیب 150 و 350 تومان افزایش یافته است.
به گفته این مقام مسئول در دو ماه اخیر نرخ توزیع هر کیلو ذرت توسط پشتیبانی امور دام از 950 به یک هزار و 100 و کنجاله سویا از یک هزار و 600 به یک هزار و 950 تومان افزایش یافت.
وی با اشاره به محدودیت توزیع نهاده های دامی دولتی در بازار بیان کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو کنجاله سویا تحویل بنادر 2 هزار و 650 تومان بوده که با احتساب هزینه های حمل و نقل با قیمت 2 هزار و 750 تومان به دامدار توزیع می شود که با این وجود نرخ تمام شده هر کیلو شیر خام درب دامداری یک هزار و 560 تومان است .
رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: با وجود نوسان شدید نرخ ارز، خودرو و سایر کالاها در بازار، ستاد تنظیم بازار به سبب کنترل تورم قصد ندارد نرخ شیرخام و محصولات لبنی را بیش از 10 درصد افزایش دهد؛ این امر در نهایت به زیان انباشت تولیدکنندگان، دامن می زند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com