قیمت‌ بالا علت مصرف کم لبنیات در ایران

 قیمت‌ بالا علت مصرف کم لبنیات در ایران
رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص مصرف سرانه لبنیات در ایران بیان کرد: تولید و مصرف لبنیات در کشور پایین است. طبق آمارها مصرف سرانه شیر برای ایرانیان 70 تا 90 لیتر در سال است که این آمار باید 50 درصد افزایش یابد.
وی افزود: این در حالی است که آمار مصرف سرانه لبنیات در کشورهای اروپایی 3 الی 4 برابر ایران است،‌ باید آمار مصرف سرانه لبنیات در ایران به 130 لیتر برسد که متاسفانه فاصله‌ی زیادی پیش رو است.
 دیناروند در خصوص علل مصرف کم لبنیات ایرانیان عنوان کرد: شاید یکی از دلایل مصرف کم لبنیات در ایران بالا بودن قیمت آن برای مردم باشد. علاوه بر این فرهنگ سازی در این زمینه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اما به هر حال افزایش مصرف لبنیات باعث کمک رسانی به سلامت مردم می‌شود.
وی در مورد افزایش تعرفه واردات روغن پالم در سال آینده گفت: این پیشنهاد به منظور کاهش وسوسه وارد کنندگان است زیرا یکی از علل اصلی افزایش واردات روغن پالم در سال گذشته پایین بودن قیمت آن بود، اگر بتوانیم به تعرفه‌های روغن پالم در بازارهای جهانی برسیم می‌توانیم عامل وسوسه انگیز قیمت پایین آن را برای وارد کنندگان از بین ببریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com