قالیباف: مرغ با ارز4200 باید10 هزارتومان باشد نه 25 هزارتومان

 قالیباف: مرغ با ارز4200 باید10 هزارتومان باشد نه 25 هزارتومان
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادهای تند روحانی از مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از جمله حذف ارز 4200  تومانی گفت: با وجود اختصاص 2/4 میلیارد دلار ارز 4200، مرغ باید 10 هزار تومان باشد نه 25 هزار تومان.
به گزارش خانه ملت، قالیباف در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر این که امروز در بودجه انضباط نداریم، بیان کرد: مجلس نرخ ارز را تعیین نکرده است، ما نادان و ناشی به اقتصاد نیستیم، نه مجلس و نه دولت قادر نیست نرخ ارز را تعیین کند چرا که نرخ ارز نتیجه مدیریت و عملکرد ما در کف بازار است.
رئیس مجلس تاکید کرد: این تهمت نارواست که می گویند مجلس نرخ ارز تعیین کرده است بلکه ما می گوییم تفاوت نرخ تسعیر ارز با نرخ آزاد که حجم بسیار زیادی است به حدی که بیشتر از بودجه جاری است، کجا خرج می شود؟ اکنون ناراحت همین موضوع هستند.
وی ادامه داد: در شرایط سخت کنونی تحقق فروش روزانه 5/1میلیون بشکه نفت ممکن است و اگر بیشتر تحقق پیدا کند مهم است که بدانیم این درآمد نفتی کجا خرج می شود، آیا منجر می شود به این که دولت چاق شود و هزینه ها بالاتر رود.
قالیباف ادامه داد: اگر به اعداد و ارقام نگاهی بیندازیم چند ده میلیارد دلار رفته است و می‌خواهم بگویم تا مهرماه سال 1400 به طور دقیق با همین شرایط سخت ارزی 2/4 میلیارد دلار به نهاده‌های دامی اختصاص یافته است پس مرغ باید با احتساب سالن اجاره‌ای مرغداری، دارو، واکسن و همه این مسائل، کیلویی حدود 10 هزار تومان باشد، اما مرغ را اکنون کیلویی 25 هزار تومان به مردم می‌دهید، این سوال وجود دارد که مابه‌التفاوت این ارز کجا رفته است؟
رئیس مجلس ادامه داد: من نمی‌خواهم آمار و ارقام بدهم اما مابه‌التفاوت ارزی که در این زمینه مشاهده می‌شود حدود 80 هزار میلیارد است، پس این مبلغ باید به جیب مردم برود تا مشکلات آن ها رفع شود.
 
نظرات شما
  •  

    احسان گفت : ۹۹/۱۱/۰۵

    آخه برادر رزمنده نمیخای برگردی به صحنه های جنگ ، ما اونجا بیشتر به رشادتهای شما نیاز داریم ، بنده مرغدار هستم با احتساب ارز 4200 ای و بدون تلفات مرغ کیلیویی 12 هزار تومان بصورت زنده برای تولید کننده در میاد اگه تلفات رو بهش اضافه کنی حدود 14 هزار تومان قیمت تمام شده مرغ زنده هست هزینه حمل تا کشتار گاه و ضایعات مرغ و سیستم توزیع رو اضافه کنی چطور میشه10هزار تومان ،

    پاسخ...
  •  

    محمدی گفت : ۹۹/۱۱/۰۶

    با کدام کار کارشناسی قیمت مرغ را 10 هزار تومان اعلام کردن
    ظاهرا تو این کشور زندگی نمی کنن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com