طرح سهمیه بندی جوجه ریزی در مرغداری های ایلام اجرا می شود

 طرح سهمیه بندی جوجه ریزی در مرغداری های ایلام اجرا می شود
 معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: طرح کشوری سهمیه بندی جوجه ریزی در بین مرغداران استان در آینده نزدیک اجرایی می شود.
مجتبی شیرخانی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، سهم مرغداران استان ایلام برای هر دوره جوجه ریزی یک میلیون و 370 هزار قطعه در ماه است.
وی افزود: این طرح با همکاری معاونت بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی و صدور مجوز اداره کل دامپزشکی استان توسط هیات مدیره اتحادیه مرغداران ایلام پس از ابلاغ به مرغداران اجرایی می شود.
وی یادآور شد: 70 درصد جوجه های مورد نیاز مرغداران ایلامی از استان های شمالی و 30 درصد نیز از دیگر مناطق کشور تامین می شود و مسئولان اتحادیه برحسب ظرفیت و امکانات واحدهای مرغداری استان، سهمیه جوجه ریزی دوره ای این واحد ها را مشخص می کنند.
شیرخانی گفت: دوره استاندارد استراحت هر واحد مرغداری پس از جوجه ریزی، بین 15 روز تا یک ماه است که البته این دوره استراحت از سوی مسئولان آن واحد بسته به شرایط ویژه در صورت انتشار بیماری در واحد قابل تغییر است.
وی تاکید کرد: طرح سهمیه بندی جوجه ریزی به هدف جلوگیری از تولید مازاد بیش از مقدار و تولید به اندازه مورد نیاز بازار استان و نیز صادرات به دیگر مناطق متقاضی اجرا می شود که البته موفقیت آن در گرو اجرای صحیح و به موقع طرح در دیگر استان ها است.
به گزارش ایرنا، طرح سهمیه بندی جوجه ریزی واحدهای مرغداری از سوی وزارت جهاد کشاورزی و با هدف تولید برنامه ریزی شده و مدون مرغ و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده به سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ابلاغ شده است.
در این طرح سهمیه دوره جوجه ریزی ماهانه هر استان بر اساس ظرفیت مرغداری ها، سنجش توان آن استان برای جوجه ریزی، میزان مصرف و گرایش مردم آن منطقه به گوشت مرغ تعیین و اعلام شده است.
حدود 400 واحد مرغداری در استان ایلام فعال است که به صورت میانگین ماهانه یک میلیون و 600 هزار تن گوشت تولید می کنند.
استان ایلام سالانه 2.5 برابر مصرف داخلی خود مرغ تولید می کند که یک سوم آن به مصرف داخلی می رسد و دو سوم آن نیز قابلیت صادرات به استان های دیگر و کشور عراق را داراست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com