وزیر جهادکشاورزی:
در تولید نهاده‌‌های دامی به خودکفایی ۵۰ درصدی می‌رسیم

 در تولید نهاده‌‌های دامی به خودکفایی ۵۰ درصدی می‌رسیم
وزیر جهاد کشاورزی از امکان خودکفایی ۵۰ درصدی تولید نهاده های دامی و دانه های روغنی در کشور خبر داد و گفت: با جایگزینی برخی ارقام و توسعه مصرف خوراک دام آماده میزان وابستگی کشور را به واردات این محصولات کاهش می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: تعامل مناسبی بین بخش علمی با زراعت برای تولید نهاده های دامی و دانه های روغنی در کشور ایجاد شده است و بر اساس مطالعه و برنامه‌ ریزی صورت گرفته میتوانیم تا 50 درصد در تولید این محصولات به خودکفایی برسیم و مابقی آن را از محل واردات و طرق دیگر تامین کنیم.

وی افزود: امکان جایگزینی برخی از محصولات آبی متناسب با شرایط اقلیمی کشور و همچنین توسعه مصرف خوراک دام وجود دارد که میزان بهره وری و عملکرد را افزایش میدهد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تکلیف اختصاص ارز مورد نیاز واردت نهاده های دامی و دانه های روغنی گفت: هر چه قانون به ما حکم کند ما برای آن برنامه‌ ریزی و اقدام می کنیم. کمسیون تلفیق حذف ارز برای واردات نهاده های دامی و دانه‌ های روغنی را نپذیرفته است؛ منتظر نظر نهایی مجلس هستیم.

قیمت مصوب مرغ قطعه‌بندی شده این هفته اعلام می‌شود

وی با اشاره به تعیین قیمت مصوب برای مرغ قطعه‌بندی شده گفت: در این هفته قیمت مرغ قطعه‌بندی شده به شکل مصوب اعلام می‌شود که این موضوع برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صرفه خواهد بود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه حداکثر نظارت را بر توزیع نهاده‌های دامی دارد و از تجربیات گذشتگان نیز بهره‌ می‌گیرد.
ساداتی‌نژاد افزود: تخصیص ارز نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی دی ماه نیز انجام شده و واردکنندگان پول خود را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: دولت سیزدهم بعد از 60 سال تجارت بازار محصولات کشاورزی را به بخش کشاورزی آورد که این دستاورد مهمی برای این وزارتخانه است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: جهاد کشاورزی تجربه بازرسی از بازار را نداشته اما ارتباط ما با وزارت صمت نزدیک است به طوریکه طی اقدامی بی‌سابقه 628 نفر بازرس از این وزارتخانه به جهاد منتقل شد. همچنین ما از ظرفیت‌های ناظران مردمی نیز بهره می‌گیریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com