تولید 300 تن مرغ سبز در کرمانشاه

 تولید 300 تن مرغ سبز در کرمانشاه
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تولید حدود 300 تن "مرغ سبز" در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
مهدی ظفری‌پور، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 300 تن مرغ سبز در استان تولید شده که پیش‌بینی ما این است این میزان تا پایان امسال دو برابر شود و به 600 تن برسد.
وی از فعالیت شش واحد تولید مرغ سبز در استان یاد کرد و افزود: این شش واحد مرغ خود را در قالب دو برند "مرغ سبز" و "مرغ پاک" عرضه می‌کنند که اکنون فقط یکی از این دو برند فعال است.
به گفته این مسئول، بخشی از مرغ سبز تولیدی استان در داخل کرمانشاه به مصرف می‌رسد و بخشی هم به استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان ارسال می شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: این مرغ به دلیل هزینه‌های بالایی که در تولید دارد، 10 تا 20 درصد گران‌تر از مرغ معمولی به فروش می‌رسد، اما عاری از آنتی بیوتیک است.
ظفری‌پور گفت: مرغ سبز بهترین مرغی است که توصیه می‌شود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از آن بیشتر استفاده کنند.
وی به نظارت‌های جدی دامپزشکی بر تولید مرغ سبز از مرحله تولید تا کشتار، بسته بندی و عرضه اشاره و تصریح کرد: باید از بهترین جوجه به منظور پرورش مرغ سبز استفاده شود و در همین راستا در هفته اول از جوجه‌ها نمونه‌برداری می‌کنیم تا سلامت آنها تایید شود، به علاوه خوراک طیوری که استفاده می‌شود باید گواهی بدون آنتی بیوتیک بودن داشته باشد.
به گفته این مسئول، در زمان پرورش نیز نمونه‌برداری‌هایی به صورت تصادفی انجام و در آزمایشگاه دامپزشکی آزمایش می‌شود و اگر کمترین میزان آنتی بیوتیک در آن مشاهده شود از چرخه بسته‌بندی مرغ سبز حذف خواهد شد.
ظفری‌پور خاطرنشان کرد: این مرغ‌ها فقط در یک کشتارگاه کشتار می‌شوند و در تمام مراحل کشتار نیز نظارت دامپزشکی ادامه دارد.
وی یادآوری کرد، حتی در مرحله عرضه نیز به صورت تصادفی از مراکز عرضه نمونه‌برداری انجام می‌شود و اگر کوچکترین میزان آنتی‌بیوتیک مشاهده شود، برخورد می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: در مدت 42 روز، در مراحل مختلف تولید مرغ سبز شش مرحله آزمایش انجام می‌شود و روند تولید مرغ سبز در کرمانشاه کاملا سالم است.
 
کلمات کلیدی تولید مرغ سبز مرغ سبز
نظرات شما
  •  

    پیام گفت : ۹۵/۱۲/۲۱

    من مرغ سبز میخام از کجا باید تهیه کنم

    پاسخ...
  •  

    محمد گفت : ۹۶/۰۱/۲۰

    دوست عزیز مرغ سبز یعنی اینکه مرغ هیچ گونه واکسن وانتی بیوتیک مصرف نکند در مرغداری صنعتی امکانش خیلی کمه......حالا پیدا کن پرتغال فروشو.....

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com