تولید 200 هزار تن مرغ مازاد بر مصرف در کشور

 تولید 200 هزار تن مرغ مازاد بر مصرف در کشور
نایب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران از تولید 150 تا 200 هزار تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف در کشور در سال جاری خبر داد.
ساسان سروری افزود: مرغ مازاد تولیدی در مقاطع و شرایط مختلف توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می شود که این تولیدات باید حداکثر بعد از گذشت یک سال به مصرف برسد.
وی با بیان اینکه اکنون مرغداران کشور شرایط بسیار سختی را به لحاظ تولید و عرضه می گذرانند، بیان کرد: هر زمانی مرغ منجمد نگهداری شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می شود، قیمت مرغ نیز دچار کاهش می شود.
وی با بیان اینکه بخش طیور در سال جاری شرایط مطلوبی نداشته، افزود: در بیشتر دوره ها مرغداران با ضرر و زیان هنگفتی مواجه بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه ظرف روزهای اخیر یکهزار ریال به قیمت هر کیلوگرم مرغ افزوده شده، لیکن با احتساب هزینه های صورت گرفته، اکنون مرغداران به ازای تولید هر کیلوگرم مرغ بین چهار تا پنج هزار ریال ضرر می کنند.
وی افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 37 هزار و 500 ریال و قیمت گوشت مرغ آماده طبخ نیز 54 هزار و 500 ریال است.
وی در ادامه گفت: مرغداران در این مدت تحت هر شرایطی به تولید ادامه داده اند و انتظار این است که دولت برنامه ای را برای مازاد تولید و همچنین تخصیص یارانه صادراتی به این بخش برنامه ریزی کند.
قائم مقام رئیس اتحادیه مرغ گوشتی خراسان رضوی افزود: استان خراسان رضوی با تولید سالانه 134 هزار تن گوشت مرغ، هم اکنون رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
سالانه حدود دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که استان های اصفهان، مازندران و خراسان رضوی دارای بیشترین ظرفیت تولید مرغ گوشتی در کشور هستند.
سالانه 70 میلیون قطعه از طیور در 16 کشتارگاه خراسان رضوی ذبح و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com