استفاده از نسخه‌های جدید اتوماسیون در بخش طیور

 استفاده از نسخه‌های جدید اتوماسیون در بخش طیور
حضور کشورهای خارجی در چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم که نسخه‌های جدید اتوماسیون را برای پیاده‌سازی در واحدهای پرورشی دام و طیور کشور از آنها اخذ و در کشور پیاده‌سازی شود.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه دوره گذشته از این مزیت برخوردار است که تعداد شرکت‌های خارجی که به ایران آمده‌اند، افزایش یافته است؛ به‌گونه‌ای که 16 کشور آسیایی، اروپایی و آمریکایی در این نمایشگاه حضور فعال دارند و فعالیت‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.
حسن رکنی افزود: کشور لیتوانی با اخذ شش غرفه در این نمایشگاه حضور فعال دارد و وزیر کشاورزی آن نیز در این نمایشگاه حضور دارد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این نمایشگاه بتوانیم از آخرین یافته‌هایی که توسط سایر کشورها آورده شده است، استفاده کنیم و بتوانیم ضمن آنکه از تکنولوژی آنها استفاده می‌کنیم، برای صادرات محصولات تولیدشده در کشور نیز قدم مؤثری برداریم.
رکنی ادامه داد: کشور لیتوانی تمایل به همکاری دارد و در این راستا بر اساس تفاهم‌نامه‌های اولیه قرار است برخی غلات از این کشور وارد شود و در مقابل برای صادرات محصولات پروتئینی کشورمان برنامه‌ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: تعداد زیادی از تولیدکنندگان در زمینه‌های دام، طیور و آبزیان، فرآوری گوشت، پرورش و تأمین تجهیزات و... در این نمایشگاه آخرین تجارب خود را ارائه کرده‌اند و ما به‌دنبال آن هستیم که بازاریابی مناسبی را در این نمایشگاه اخذ کنیم.
بازاریابی برای صادرات محصولات پروتئینی در نمایشگاه چهاردهم
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است، یادآور شد: به‌دنبال همکاری‌های مشترک هستیم تا بتوانیم برنامه‌های صادراتی در سال جاری را افزایش دهیم.
رکنی درباره صادرات محصولات پروتئینی به سایر کشورها تأکید کرد: مجموع تولیدات طیور 150 هزار تن بود که سال گذشته 50 درصد تخم‌مرغ و 50 درصد در زمینه گوشت مرغ صادرات انجام شد.
وی اظهار داشت: در زمینه صادرات گوشت مرغ، توانایی‌های بالاتری داریم، به‌گونه‌ای که جزو 10 کشور نخست دنیا هستیم.
رکنی همچنین گفت: در مرحله تولید اجداد واردات انجام می‌دهیم، اما تلاش می‌کنیم که تولید به بهترین شکل ممکن انجام شود و معاونت امور دام نیازهای تعاونی‌های مرغ مادر را در این زمینه تأمین می‌کند.
وی در ادامه افزود: امیدواریم که زنجیره تولید گوشت مرغ به‌خوبی پیدا کند.
افزایش 30 درصدی تولید گوشت طیور نسبت به سال گذشته
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش صادرات گوشت طیور در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان صادرات طیور در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
رکنی در پاسخ به پرسش ایانا درباره حضور شرکت‌های خارجی و افزایش آن در نمایشگاه چهاردهم ادامه داد: شرکت‌کنندگان خارجی آخرین یافته‌ها و تجارب خود را در نمایشگاه به همراه آورده‌اند که تلاش می‌کنیم در زمینه‌های مختلف از آنها استفاده کنیم؛ زیرا برخی تجهیزات آنها نسخه‌های جدیدی است که می‌تواند در کشور کاربرد داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت، افزایش اتوماسیون در واحدهای پرورشی است، به‌گونه‌ای که در سال گذشته 25 درصد واحدهای مرغداری بهینه‌سازی شده‌اند.
رکنی یادآور شد: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون در بخش‌های مختلف صنعت دام و طیور خیلی بالا نیست، اما سعی می‌کنیم تا بتوانیم به رقم قابل توجهی دست یافته و برای ارتقاء آن تلاش کنیم.
وی تأکید کرد: در صورتی که تولیدات بخش دام و طیور اقتصادی‌تر شود، خواهیم توانست به بازارهای جهانی دست پیدا کنیم و حضور پررنگی در این بخش داشته باشیم.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: استفاده از خوراک‌های جدید دام و تغذیه متوازن می‌تواند ضریب تبدیل را افزایش دهد و در این بخش استفاده از دانش شرکت‌های خارجی مهم است.
رکنی به بازدید از آخرین دستاوردهای ارائه‌شده توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی پرداخت و افزایش 40 درصدی حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه را عنوان کرد.
وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم از کشورهای همسایه سفارش‌هایی برای صادرات محصولات پروتئینی داشته باشیم.
رکنی با حضور در غرفه‌های رسانه‌های تخصصی فعال در حوزه دام و طیور، به نقش مؤثر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و ارائه آخرین اطلاعات بخش تأکید کرد و افزود: نباید منکر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی دقیق بخش کشاورزی شد و امیدواریم حمایت‌های ویژه از سوی ارگان‌های مربوطه برای اختصاص صفحات خاص کشاورزی انجام شود.
لازم به ذکر است، چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته که از هشتم آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه تهران آغاز شده است، امروز به کار خود پایان می‌دهد.
 
نظرات شما
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۴/۰۸/۱۲

    آقای رکنی نفسش ازجای گرم بالا می آید سرمایه گذاری درصنعت مرغداری هیچگونه توجیه اقتصادی نداردوبرگشت اصل سرمایه درحدصفراست چه برسدباینکه بسوددهی هم برسد درحال حاضرتولیدکنندگان مرغ گوشتی درسرتاسرایران بخوصوص خوزستان بالای 1000تومان درهرکیلوزیرقیمت تمام شده مرغ تولیدی خودرا می فروشند مگر خدا بفریادمابرسدازبندگان مغرورخدا هیچ کاری ساخته نیست

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com