استفاده از فرصت‌های تجاری مرغ با بهره‌گیری از تجهیزات روز جهان

 استفاده از فرصت‌های تجاری مرغ با بهره‌گیری از تجهیزات روز جهان
اگرچه فرصت‌های بسیار زیادی در اطراف ایران برای صادرات مرغ وجود دارد، اما استفاده از آن ها نیاز به تجهیز زیرساخت‌هایی دارد که با تعامل با کشورهای پیشرفته، قابل دستیابی خواهد بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی امروز در سمینار "مدیریت جوجه‌کشی؛ راه‌حل‌های جامع" گفت: خوشبختانه کشور ایران از نظر تولید مرغ به جایی رسیده که نه‌تنها نیازی به واردات این محصول نیست، بلکه امکان صادرات سالانه ۵۰۰ هزار تن مرغ به خارج از کشور وجود دارد.
حسن رکنی با اشاره به تولید دو میلیون و ۱۷۰ هزار تن مرغ در سال افزود: زمانی امکان صادرات برای تجار کشور وجود دارد که زیرساخت‌ها و شرایط مورد نیاز جهت حصول این فرایند فراهم باشد. یکی از موارد مورد نیاز، تجهیز واحدها به مدرن‌ترین دستگاه‌ها و استفاده از علم و دانش روز جهان است.
به گفته وی، سالانه حدود ۱۰ میلیون تن مرغ در دنیا تجارت می‌شود که از این مقدار ۳ میلیون تن تنها مربوط به اطراف ایران است؛ در حالی که سهم ایران از بازار بین‌المللی کمتر از یک درصد تخمین زده می‌شود. هرچند که در عرصه تولید، سهمی ۲ درصدی داریم. به همین دلیل باید انقلابی فکری برای استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در ما ایجاد شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: اگر در اصلاح نژاد از راهکارهای ۳۰ سال گذشته استفاده می‌کردیم، حتی نمی‌توانستیم نیاز داخلی را پاسخگو باشیم؛ زیرا در آن موقع طول دوره پرورش ۱۲ هفته بود و وزن مرغ‌ها به دو کیلوگرم هم نمی‌رسید، اما امروز این مدت به ۵ هفته کاهش یافته و امکان استحصال وزن بالای دو کیلوگرم وجود دارد.
رکنی با اشاره به کارهای جدیدی که برای افزایش بهره‌وری در صنعت مرغ انجام شده، ادامه داد: باید بیش تر از این ها روی بهبود ضریب تبدیل مواد غذایی و اصلاح نژاد کار شود تا بتوانیم سهم خود را از بازار بین‌المللی افزایش دهیم.
وی در پایان تأکید کرد: تراز تجاری دام و طیور در سال ۹۲، ۱۴ میلیون دلار مثبت بود که در سال جاری این عدد به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com