۵۷ کشتارگاه مجهز در کشور تعطیل شد

۵۷ کشتارگاه مجهز در کشور تعطیل شد
مدیرکل نظارت بر مواد غذایی سازمان دامپزشکی گفت: ۵۷ واحد کشتارگاه مجهز کشور به دلیل عدم صرفه اقتصادی بلااستفاده مانده و مسکوت است.
سامد برومندفر افزود: مرغ پروتئین ارزشمندی است که در سفره همه مردم وارد شده است و باید کیفیت آن افزایش یابد و در مجموع در کشور ۲۲۰ واحد کشتارگاه صنعتی داریم که ۵۷واحد کشتارگاه مجهز تمام اتوماتیک به دلیل عدم صرفه اقتصادی تعطیل است.
به گفته مدیر کل نظارت بر مواد غذایی سازمان دامپزشکی، در برخی از موارد کیفیت در تولید فراموش شده است و در بازار تفاوتی بین تولیدات با کیفیت بالا و پایین وجود ندارد.

کشتارگاه ها رتبه بندی می شوند
برومندفر افزود: رتبه بندی کشتارگاه گامی برای کیفی سازی است که براساس آن گوشت ها به سه رتبه A, B و A پلاس تقسیم شده و از اول دی ماه کشتارگاه ملزم به بسته بندی با لوگو رتبه بندی هستند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین راه برون رفت از مشکلات صنعت طیور، صادرات است و نباید تولیدکنندگان معطل صادرات باشند.
علی محمد شاعری افزود: در سالهای گذشته حمایت خوبی از بخش صادرات مرغ نشده است و جهاد کشاورزی و صمت باید در این زمینه حامی تولیدکنندگان باشند.
وی با اعلام اینکه جهادکشاورزی سال گذشته در تامین نهاده با ارز ۴۲۰۰تومانی بد عمل کرد، یادآور شد: بد عمل کردن در بازار ارز موجب تلاطم در بازار نهاده شد.
شاعری اضافه کرد: ارز ۴۲۰۰تومانی کمک کار صادرات است که کاهش هزینه تولید را به همراه داشته و موجب می شود کالا در بازار قابل رقابت باشد.
به گفته نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، در سال تولید ملی قرار داریم و کلید در دستان تولیدکننده است اما به دلیل برخی سیاست ها نمی توانند صادر کنند.
شاعری افزود: مافیای واردات وجود دارد که ممکن است متصل به وزارتخانه و مجلس و نمایندگان مجلس باشند و باید در این بخش دقت نظر بیشتری اعمال شود.
 
کلمات کلیدی تعطیلی کشتارگاه
نظرات شما
  •  

    امیر محمد میردار گفت : ۹۸/۰۹/۱۳

    وقتی گوشت را وارد میکنید معلومه کمر دامداران و تولید کنندگان دام و طیور در داخل کشور را میشکنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com