۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن ذرت دامی ترخیص شد

۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن ذرت دامی ترخیص شد
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن ذرت دامی ترخیص شده که در قیاس با مدت مشابه پارسال ۹۰۰ هزار تن بیشتر است.
محمدرضا کلامی اظهار داشت: میزان ترخیص ذرت دامی از ابتدای سال تاکنون حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که نسبت به مقطع زمانی مشابه سال قبل که ۴ میلیون تن بوده است، ۹۰۰ هزار تن بالاتر است.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص مهمترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده‌های دامی افزود: بخشی از کنجاله سویا از محل واردات خود کنجاله و بخشی از طریق دانه وارداتی و بخشی دیگر از طریق خرید دانه‌های داخلی و ذخایر تأمین می‌شود.
وی گفت: حدود ۲ میلیون تن عرضه کنجاله در کشور بوده است و با توجه به تاکید مجدد وزارت جهاد بر لزوم توزیع نهاده‌ها از طریق بازارگاه مقرر شد عملکرد ترخیص و توزیع کالا به تفکیک تأمین کنندگان و توزیع کنندگان برای دریافت سهمیه به کمیته تخصصی ارائه شود.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص این کمیته نیز اعلام کرد: این کمیته با هدف تطبیق مقادیر عرضه در سامانه و مقادیر ترخیص کنجاله، تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: در کمیته ویژه بازرسی نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی عضو هستند.
کلامی گفت: مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و دستگاه‌های مربوطه عملکرد ترخیص را به تفکیک واردکننده و عملکرد فروش را به تفکیک تولیدکننده احصا کنند و در اختیار دستگاه‌های نظارتی و این کمیته قرار بدهند.
وی با اعلام اینکه دستگاه‌های دخیل باید ظرف یک هفته گزارش خود را ارائه کنند، تصریح کرد: بر این اساس کار کنترل عملکرد در این بخش توسط کمیته مذکور و دستگاه‌های نظارتی انجام گرفته و با تخلف‌های احتمالی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com