۲ میلیون و ۳۴۰ هزار راس دام در آذربایجان‌غربی پلاک کوبی شدند

۲ میلیون و ۳۴۰ هزار راس دام در آذربایجان‌غربی پلاک کوبی شدند
رضا یوسفی رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۸با آغاز طرح پلاک کوبی احشام تا پایان آذرماه امسال ۷۷۰ هزار راس دام پلاک کوبی شده بود اما این تعداد در سه ماه اخیر به بیش از ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار راس افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق دام، ۳۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین در ارومیه، مرکز استان پلاک‌کوبی شده است، ادامه داد: با توجه به استقبال صاحبان دام در استان پیش بینی می شود این میزان به آمار جمعیت دامی استان نزدیک شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر افرایش اگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک کوبی دام ها ادامه داد: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت های دهیاری‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه ها انجام گیرد. 
یوسفی رضایی اضافه کرد: با توجه به‌ اتمام زمان پلاک کوبی، دام های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.
گروه صنعتی اسکندری EIG


وی اضافه کرد: دام های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز های لازم را اخذ کنند.
وی اظهار کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.
هم اکنون طبق آمار موجود سه میلیون و ۸۶۳ هزار راس دام سبک و  ۵۱۳ هزار و ۱۲۱ راس دام سنگین در استان وجود دارد.
آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد که همین امر موجب شده، یکی از استان های درگیر با قاچاق به ویژه قاچاق احشام باشد.
سالانه هزاران میلیارد ریال کالای قاچاق از جمله احشامی که قاچاقچیان قصد انتقال آنها به خارج از کشور را دارند، در آذربایجان غربی کشف می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com