۲۰۰ تن تخم مرغ وارد کشور شد

۲۰۰ تن تخم مرغ وارد کشور شد
تصویر:تخم مرغ
فرزاد طلاکش دبیر کل کانون‌ پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت توزیع نهاده های دامی اظهار کرد: علی رغم رفع موانع نسبی حمل و نقل، اما کرایه ها به شدت بالاست به طوریکه کامیون داران مبلغی مازاد بر رقم بارنامه از تولید کنندگان دریافت می کنند.
وی افزود: اگرچه ۵۰ درصد مشکلات حمل و نقل کامیون داران مرتفع شده است، اما هزینه حمل بار نهاده های دامی بر مبنای کیلومتر از مرغداران دریافت می شود که این امر به شدت هزینه های تولید را افزایش داده است.
طلاکش درباره آخرین وضعیت تولید تخم مرغ بیان کرد: با توجه به آنکه مشکلی در تولید تخم مرغ وجود ندارد، اما نمی دانیم برچه مبنایی به پشتیبانی امور دام مجوز واردات تخم مرغ را دادند، درحالیکه این موضوع منجر به کاهش قیمت تمام شده و لطمه به مرغدار شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: براساس آخرین آمار تا کنون ۲۰۰ تن تخم مرغ وارد کشور شده است.
وی متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: علی رغم آنکه کاهش قیمت تخم مرغ در هفته گذشته جبران شده بود، اما اثر روانی واردات مجددا منجر به سقوط قیمت در بازار شد.
طلاکش با اشاره به اینکه هرشانه تخم مرغ وارداتی با نرخ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان به غرفه های میادین میوه و تره بار توزیع می شود، بیان کرد: براین اساس با نرخ ۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.
وی نرخ هر شانه تخم مرغ داخلی را ۱۸ هزار تومان و دانه ای ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید و نرخ تورم،نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ ۶۵۰ تومان است.
طلاکش در پاسخ به این سوال که آیا تقاضا برای تخم مرغ وارداتی در بازار وجود دارد، بیان کرد: سال گذشته که با بحران قیمت تخم مرغ در بازار روبرو بودیم،اما تقاضای چندانی برای تخم مرغ وارداتی به علت کیفیت پایین وجود ندارد.
به گفته این مقام مسئول با وجود شرایط مساعد تولید و مشکلات تامین ارز، نیازی به واردات تخم مرغ نداریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com