۲برابر شدن تولید مرغ در مازندران

۲برابر شدن تولید مرغ در مازندران
مدیر طیور جهاد کشاورزی مازندران از تولید ۱۲۹هزار تُن گوشت مرغ آماده طبخ امسال در استان خبر داد و گفت: این مقدار در مقایسه با پارسال ۱۰۳درصد افزایش دارد.
محمدعلی یدالهی افزود: مرغداران مازندرانی برای این میزان تولید گوشت مرغ در امسال ۶۹میلیون قطعه جوجه ریزی داشتند.
او با اعلام این که مازندران به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و جایگاه مهمی که در صنعت طیور کشور دارد افزود: مازندران تولید ۳۰درصد جوجه یکروزه و ۱۱درصد گوشت سفید کشور را بر عهده دارد.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه همه حلقه‌های مرتبط با طیور شامل لاین، گوشتی و صنایع وابسته به صنعت طیور در استان وجود دارد گفت: ۶واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۱۰۷هزار و ۷۸۸قطعه در مازندران فعال است که توان پشتیبانی تولید گله‌های اجداد را در کشور دارد.
یدالهی با اعلام این که ۲۲۰واحد مرغ مادر با ظرفیت ۶میلیون و ۳۰۰هزار قطعه در مازندران وجود دارد افزود: این واحد‌ها توان اسمی تولید ۴۰۰میلیون قطعه جوجه را دارند و می‌تواند ۳۰درصد جوجه کشور را تولید کنند.
او آمار واحد‌های مرغ گوشتی استان را ۲هزار و ۱۴۴واحد با ظرفیت اسمی تولید ۳۹.۵میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: این واحد‌ها می‌تواند ماهانه ۱۸میلیون قطعه تولید جوجه داشته باشد، ولی در حال حاضر به طور متوسط ۱۲میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می‌دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com