۱۶ تن فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد

۱۶ تن فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت که ۱۶ هزار و ۹۴۶ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی طی سه ماهه اول سال جاری در این استان معدوم شده است.
دکتر علیرضا جمالی افزود: امسال در جریان ۱۱ هزار و ۶۲۱ بازدید از مراکز تولید،توزیع،نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان،۱۷ هزار و ۷۰۹ کیلوگرم از این فرآورده ها ضبط شد.
وی ادامه داد:در این بازدیدها به ۲۴۱ مورد غیربهداشتی برخورد شد که در نهایت برای ۸۳ واحد صنفی متخلف در مراجع قضایی پرونده تشکیل شد.
جمالی همچنین به عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های دام استان اشاره کرد و گفت:در این مدت ۲۱ هزار و ۵۰۷ راس گوسفند و بره، ۹۷۸ راس بز و بزغاله،سه هزار و ۸۸۲ راس گاو و گوساله و ۶۷۷ راس شترمرغ کشتارشده مورد عملیات نظارت و بازرسی بهداشتی قرار گرفته است.
وی افزود:در این نظارت ها پنج هزار و ۶۹۸ کیلوگرم لاشه ضبط شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد:همچنین در عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های طیور استان،از چهار میلیون و ۴۵۹ هزار و ۱۶ قطعه طیور کشتار شده، ۱۱ هزار و ۹۵۳ قطعه لاشه ضبط شد.
استان البرز در کل دارای ۳۶۵ واحد پرورش انواع ماکیان با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه است که از این تعداد ۱۲۰ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۹ میلیون قطعه می باشد.
همچنین ۱۸۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۴.۵ میلیون قطعه، ۱۰ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۷۷ هزار قطعه،سه واحد مرغ مادر تخمگذار با ظرفیت ۱۰۴ هزار قطعه،یک واحد مرغ اجداد به ظرفیت ۳۸ هزار قطعه، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۷۸ هزار قطعه و ۵ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۵۸۹ شترمرغ مولد و ۱۱ هزار قطعه پرواری در استان البرز فعالیت می کنند.
استان البرز یک هزار و۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس، ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.
همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزارو ۵۶۸ راس، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵ راس داشتی و ۳۸۰ راس پرواری مشغول فعالیت هستند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com