۱۵ آذر، آغاز ورود دام به مراتع قشلاقی

۱۵ آذر، آغاز ورود دام به مراتع قشلاقی
 معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: تاریخ ورود دام به مراتع قشلاقی استان از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تعیین شده و اکیپ‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از تاریخ مقرر اکیداً جلوگیری می‌کند.

مهندس «حجت‌الله فتحی»  با اشاره به برنامه ریزی برای مدیریت کوچ پائیزه مراتع استان، اظهار کرد: مراتع از سرمایه‌های بزرگ ملی و نعمات الهی است و حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری پایدار از آن وظیفه همگانی است.

وی افزود: هرساله با شروع فصل بهره‌برداری از مراتع قشلاقی و به منظور کنترل دام‌های عشایر بومی و غیربومی، جلوگیری از چرای زودرس و همچنین رعایت مفاد مندرج در پروانه چرا، پروژه مدیریت چرای دام با همکاری یگان حفاظت و برقراری گشت‌های ثابت و سیار در سطح مراتع استان اجرا می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع در رابطه با مدیریت چرا جلوگیری از چرای زودرس و کنترل ورود و خروج دام به مراتع قشلاقی است ، تصریح کرد: تاریخ ورود دام به مراتع قشلاقی استان از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تعیین شده و اکیپ‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از تاریخ مقرر اکیداً جلوگیری می‌کند.

فتحی تأکید کرد: چرای بی‌رویه و قبل از موعد مقرر باعث کاهش جمعیت گونه های خوش‌خوراک و سیر قهقرائی مراتع می‌شود.
 
کلمات کلیدی عشایر قشلاق ایلام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com