۱۵۰ هزار تن نهاده دامی در بنادر کپک زد و از بین رفت

۱۵۰ هزار تن نهاده دامی در بنادر کپک زد و از بین رفت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مورد تغییر سیاست ارز ترجیحی دولت گفت: با اختصاص ارز ترجیحی ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی در بنادر کپک زد و از بین رفت.


ذبیح الله اعظمی ساردوئی در مورد تغییر سیاست ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه‌ها گفت: دولت تغییر سیاست ارز ترجیحی را به خاطر فساد و رانت در دستور کار قرار داده است در گذشته افرادی با امضاهای طلایی تمام نهاده‌های دامی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌کردند و در بازار با قیمت بالاتری به دست مردم می رسید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با اختصاص ارز ترجیحی ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی در بنادر کپک زد و از بین رفت اگر این نهادها با نرخ آزاد خریداری می شد قطعا این اتفاق نمی افتاد و اینگونه سرمایه های کشور از بین نمی رفت.

نماینده مردم جیرفت بیان داشت: البته میزان یارانه پرداختی دولت به مردم کم است باید افزایش پیدا کند چون امسال ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی به کالاهای اساسی اختصاص یافت و امروز معاون وزیر اقتصاد گفت که این رقم به ۲۴ میلیارد دلار افزایش یافته است که اگر این مبلغ به ریال تبدیل شود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان است و ۲۹۸ هزار میلیارد تومان به یارانه اختصاص می یابد و ۸۲ هزار میلیارد تومان هم اضافه است و دولت می تواند میزان یارانه ها را افزایش دهد.

اعظمی ساردوئی اظهار داشت: دولت در راستای اصلاحات اقتصادی باید حقوق کارکنان را افزایش داده، تورم را کنترل کند، جلوی خلق پول را بگیرد و اشتغال زایی و حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت کاری خود بگذارد.

وی با بیان اینکه مدیریت ارز ترجیحی در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد، گفت: توزیع یارانه‌ها باید عادلانه باشد تا نارضایتی به وجود نیاید همچنین سامانه بازارگاه برای توزیع نهاده‌های دامی نیز باید حفظ شود تا بخش دام و طیور صدمه نبیند زیرا بخش عمده امنیت غذایی بر عهده این گروه از جامعه است.

وی همچنین با بیان اینکه حذف سهمیه آردهای صنعتی به نفع مردم است، تصریح کرد: مواد اولیه ماکارونی با ارز یارانه‌ای وارد کشور می‌شد ولی پس از آن بخش عمده‌ای از ماکارونی تولیدی صادر و بین کشورهای همسایه توزیع می‌شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده به کمیسیون کشاورزی، ۱۵ میلیون تن از جمعیت کشورهای همسایه به صورت مستقیم و غیرمستقیم از یارانه‌های پنهان ایران منتفع می‌شدند. همچنین قاچاق گندم، آرد و روغن به کشورهای همسایه تا ۲۰ برابر افزایش یافته بود که باعث وسوسه سوداگران و قاچاقچیان شده بود.

اعظمی ساردوئی تاکید کرد: دولت باید از محل تغییر سیاست ارز ترجیحی، اشتغال زایی و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها را دنبال کند تا مردم بتوانند دستاورد این اقدام اقتصادی را در زندگی خود ببینند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com