۱۴ کشتی نهاده دام در حال حرکت به سمت بنادر ایران است

۱۴ کشتی نهاده دام در حال حرکت به سمت بنادر ایران است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ۲۴ کشتی نهاده در لنگرگاه‌ها قرار داشته و در حال پرداخت دموراژ هستند. همچنین ۱۴ کشتی نهاده در حال حرکت به سمت بنادر و ۲۰ کشتی در حال بارگیری برای حرکت به ایران داریم.محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: به شدت با کمبود نهاده‌های دامی در کشور مواجه هستیم و انتقاد شدیدی در این رابطه وجود دارد که فضا برای ورود این محصولات به کشور قفل شده است.

وی افزود: 24 کشتی در لنگرگاه‌ها قرار داشته و در حال پرداخت دموراژ هستند و به داخل کشور وارد نمی‌شوند همچنین 14 کشتی نهاده در حال حرکت به سمت بنادر و 20 کشتی در حال بارگیری برای حرکت به ایران داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگر مشکلی در قوانین برای ورود هر چه سریع‌تر این نهاده‌ها به کشور وجود دارد ما آمادگی داریم که قوانین را به سرعت اصلاح کنیم تا مشکلی برای تولید کشور ایجاد نشود.

عسگری افزود: در بودجه سال 1402 نیز آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف هستیم تا راهکارها و نیازهای اعتباری آنها را دریافت کرده و در بودجه سال آینده بگنجانیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه در یک برنامه زمان‌بندی شده به نتیجه مورد نظر برسیم و تولید کشور رونق گرفته و به کشورهای همسایه صادرات داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بازار خوبی برای مواد غذایی ایران در کشورهای همسایه وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم.

عسگری تاکید کرد که در حوزه دانش‌بنیان‌ها در بخش کشاورزی عقب هستیم بطوریکه شاهد رشد 4 درصدی هستیم که عدد کمی به حساب می‌آید زیرا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی بالایی در دانشگاه‌ها، بخش کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز وابسته به وزارت علوم وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: در برخی از موارد حتی نخواسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و در برخی موارد نتوانستیم از ظرفیت‌های علمی موجود در بخش کشاورزی به درستی استفاده کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com