گیلان تامین کننده ۳۵۰ تن مرغ تهران و البرز

گیلان تامین کننده ۳۵۰ تن مرغ تهران و البرز
معاون سازمان صمت گیلان از کشتار روزانه ۵۰۰ الی ۵۵۰ تنی مرغ در گیلان خبر داد و بیان کرد: روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن مرغ گرم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در استان گیلان توزیع می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد همچنین گیلان به طور متوسط ۳۵۰ تن مرغ، برای تهران و البرز را نیز تأمین می‌کند.
محمد فیض  گفت: اجرای طرح نظارتی و تأمین و توزیع کالا در دستور کار سازمان صمت است و در طرح نظارتی عمده تمرکز سازمان صمت بر روی کالاهای پر مصرف ماه رمضان مانند شکر، روغن و لبنیات است.
 معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه طی این طرح نانوایی‌ها نیز پیوسته پایش می‌شود، افزود: در طرح‌های نظارتی اتاق اصناف، اداره‌کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف با سازمان صمت همکاری کرده و بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک در دو شیفت انجام می‌شود.
فیض با اشاره به اینکه در تأمین و توزیع کالا وزارتخانه صمت چند کالا را برای توزیع در استان در نظر گرفته، خاطرنشان کرد: یکی از کالاها روغن پخت و پز، سرخ کردنی و نیمه جامد است که هزار و ۱۵۷ تن روغن خانوار از هفت کارخانه خارج استان که در گیلان شرکت پخش دارند در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های استان و واحدهای صنفی توزیع می‌شود.

۸۰۰تن شکر برای تنظیم بازار گیلان

وی با بیان اینکه ۱۰۵۰تن روغن بخش صنف نیز برای گیلان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: ۸۰۰ تن شکر خانوار تنظیم بازار به استان گیلان داده شده که در بسته‌بندی یک کیلویی و به قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومان توزیع می‌شود؛ ۶ واحد بسته‌بندی برای بسته بندی این میزان شکر اعلام آمادگی کردند و مشخص شده که هر کدام از واحدهای بسته‌بندی کدام شهرها را پوشش ‌دهد.
 فیض خاطرنشان کرد: ۷۹ تن گوشت منجمد تنظیم بازار برای گیلان در نظر گرفته شد که برش شهرستانی آن انجام و به ادارات صمت شهرستان ها ابلاغ شده که مباشران خود را به شرکت پشتیبانی امور دام معرفی کرده و گوشت را تحویل بگیرند؛  ۷۷ هزار تومان قیمت خرید گوشت منجمد و ۸۰ هزار تومان نیز قیمت مصرف‌کننده آن است.

کشتار بیش از ۵۰۰تن مرغ در گیلان

وی از کشتار ۵۰۰ الی ۵۵۰ تنی مرغ در گیلان خبر داد و بیان کرد: روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن مرغ گرم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در استان گیلان توزیع می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد همچنین گیلان به طور متوسط ۳۵۰ تن مرغ، برای تهران و البرز را نیز تأمین می‌کند.
 معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: علاوه بر آن اقلام مربوط به ماه مبارک رمضان نیز قیمت‌گذاری و ابلاغ آن نیز انجام شد که حوزه‌های نظارتی، بازرسین اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز وظیفه پایش نرخ‌ها را دارند.
 فیض خاطرنشان کرد: همچنین بازرسین ما در جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گشت‌های مشترکی را با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ستاد کرونا و نیروی انتظامی در سطح واحدهای صنفی دارند تا رعایت شیوه نامه‌های ابلاغ شده را پایش کنند.
 وی درباره ذخیره‌سازی اقلام اساسی افزود: حدود ۱۰ هزار تن ماده خام روغن در بندرانزلی ذخیره شده و به لحاظ ذخیره گندم و آرد نیز مشکلی وجود نداشته و ذخایر به اندازه کافی وجود دارد؛ در خصوص روغن خانوار نیز از  دو کارخانه هر کدام ۵۰۰ تن سهمیه فوق‌العاده دریافت شد که برش شهرستانی آن انجام شده و به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

البرز گستر دارو

 فیض از توزیع ۵۰ هزار تن روغن خانوار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: در شبکه توزیع تمرکز ما بر روی چهار بخش است و یک بخش واحدهای صنفی بوده که شبکه‌های مویرگی دارند و سعی ما این است که در سهمیه‌های تخصیص داده شده حداقل ۳۰ درصد را برای این بخش در نظر بگیریم.
 معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: بخش دیگر شبکه‌های منتخب، تعاون روستایی است که از طریق این شبکه‌ها تخصیص کالا برای روستاها انجام می‌شود همچنین از دیگر نقاط هدف در ساماندهی، شبکه توزیع فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای است.
 وی تصریح کرد: از دیگر شبکه‌های توزیع، تشکل‌های استانی مانند تعاونی امکان مربوط به کارگران استان،  تعاونی اسکاد مربوط به کارکنان دولت در استان، اتحادیه فرهنگیان و اتحادیه تعاونی روستایی هستند که به این موارد مذکور نیز سهمیه مشخصی داده می‌شود.

اعلام قیمت مصوب آش و زولبیا و بامیه

فیض ادامه داد: به استناد مصوبه کمیته فرعی کارگروه تنظیم بازار مرکز استان گیلان نرخ مصوب اقلام مربوط به ماه رمضان مانند زولبیا و بامیه، آش و هلیم به شرح زیر بوده و قیمت‌ها بر اساس تومان و به ازای هر یک کیلوگرم مصوب شده است.
 وی گفت: زولبیا و بامیه ممتاز ،درجه یک ۳۸ هزار تومان و درجه دو ۳۴ هزار تومان است و قیمت آش ممتاز ۴۸ هزار تومان، درجه یک ۴۲ هزار تومان و درجه دو ۲۹ هزار تومان مصوب شده است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: همچنین قیمت مصوب هلیم ممتاز، درجه یک و درجه دو به ترتیب ۳۷، ۳۲ و ۲۸ هزار تومان است و واحد های صنفی ملزم به رعایت نرخ های تعیین شده مذکور هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com