کنسانتره مرغ تخمگذارکرمانشاه دانه

کنسانتره مرغ تخمگذارکرمانشاه دانه
کنسانتره مرغ تخمگذارکرمانشاه دانه ضمن تامین احتیاجات انواع سویه های تجاری مرغان تخمگذار، سبب کاهش هزینه های تمام شده تولید دان در مرغداری می گردد. از مهمترین شاخصه های این کنسانتره توازن و تعادل دقیق مواد مغذی بر اساس احتیاجات سویه مورد پرورش می باشد و مرغدار می تواند صرفا با افزودن اقلام اصلی جیره شامل ذرت، کنجاله سویا و منابع کلسیم نسبت به تولید دان کامل اقدام نماید. کنسانتره های تهیه شده برای مرغان تخمگذار کرمانشاه دانه در دو مرحله پرورش و تولید، بر اساس اختصاصات تغذیه ای سویه های تجاری مختلف طراحی و تولید گردیده است.
ترکیبات : سبوس برنج، سبوس گندم، کربنات کلسیم، منو کلسیم فسفات، متیونین، لیزین، کولین کلراید، مکمل ویتامینه و مکمل معدنی
شکل فیزیکی : آردی (مش)
مزایا:
•تأمین دقیق نیازهای پرنده با توجه به سن
•جلوگیری از هدر رفت خوراک
•توزیع یکدست ریز مغذی ها در خوراک (CV<5  )
•کاهش هزینه های مرغدار
•نیازی به اختلاط ریز مغذی ها در هنگام مصرف نبوده و بنابراین حذف مشکلات انبار داری
•تقویت سیستم ایمنی پرنده
•سهولت مصرف و تهیه دان کامل در مرغداری
•افزایش طول عمر اقتصادی گله
•دستیابی به پیک تولیدی بالا با حفظ حداکثر ماندگاری آن
•بهبود کیفیت پوسته تخم مرغ و کاهش درصد تخم مرغ های معیوب
•دستیابی به گله ای با یکنواختی بالا در پایان دوره پرورش و طول دوره تخمگذاری
•کاهش بروز عارضه خودخوری

کات مهم در تغذیه مر غ تخم گذار:

در تغذیه مرغ های تخمگذار، علاوه بر تامین تمامی احتیاجات تغذیه ای مطابق با نیاز سویه های تجاری، عوامل متعدد دیگری، بر درصد تولید تخم مرغ و کیفیت پوسته تخم مرغ تولید شده موثر هستند که صرفا جهت یادآوری و تهیه یک چک لیست، مهمترین این عوامل به صورت فهرست وار به شرح زیر ذکر می گردند:
1-توجه به کیفیت ظاهری اقلام اصلی جیره نظیر ذرت، کنجاله سویا، کربنات کلسیم، صدف و غیره در کنار آنالیز مواد مغذی آنها بسیار ضروری است. با توجه به احتمال بالای بروز مسمومیت با سموم قارچی (مایکوتوکسینها) در صورت استفاده از غلاتی که بصورت ظاهری و چه به صورت غیر مشهود دارای آلودگی قارچی هستند (غلات کپک زده) ، استفاده از مواد افزودنی جاذب این سموم تحت عنوان توکسین بایندرها به همراه اسیدی کننده های دان، یا اسیدیفایرها، بطور اکید، توصیه می گردد. در صورت بروز مسمومیت باسموم قارچی (مایکوتوکسینها)  شاهد افزایش تلفات، افت تولید و کاهش کیفیت پوسته تخم مرغ به علاوه تضعیف سیستم ایمنی و بروز سایر بیماریهای عفونی، خواهیم بود.
2-توجه به بافت دان آردی و اندازه ذرات ذرت و کربنات کلسیم: دان تولید شده برای مرغ تخمگذار نباید کاملا به صورت آردی و نرم باشد و باید دانه ذرت بین 4 تا 6 تکه شود و اندازه ذرات 50% کربنات کلسیم مصرفی در دان بین 3 تا 4 میلی متر باشد.
3-در صورت استفاده از میکسر عمودی، زمان مخلوط کردن دان نباید بیشتر از 40 تا 45 دقیقه به طول انجامد. زمان کمتر از مدت فوق سبب برهم خوردن کامل بکنواخنی دان و زمان بیشتر از آن نیز سبب تفکیک ذرات دان بر اساس وزن ذرات (دمیکس ) خواهد شد.
4-برنامه روشنایی از نظر طول زمان و شدت نور کاملا طبق استانداردهای سویه تجاری تنظیم گردد. از ایجاد نقاط تاریک بخصوص در قفسهای ردیفهای پایین جلوگیری گردد.
5-نحوه زمانبندی ارائه دان در سالن طوری تنظیم گردد که در میانه روز به مدت 2 تا 3 ساعت دانخوری ها کاملا خالی باشند تا بیشترین میزان مصرف دان در نیمه دوم روز قبل از شروع خاموشی باشد.
6-کیفیت آب آشامیدنی و نحوه مصرف آب نقش بسیار مهمی در میزان تولید تخم مرغ دارد. بنابراین حتما به کیفیت آب مصرفی دقت شود و از عملکرد صحیح آبخوری های نیپل داخل قفس ها اطمینان حاصل گردد.
7-به وضعیت سیستم ایمنی گله و میزان حفاظت سرمی در برابر بیماریهای مهم تاثیر گذار بر تولید تخم مرغ نظیر نیوکاسل، آنفلوانزا و برنشیت عفونی، بر اساس سنجش منظم تیتر آنتی بادی علیه این بیماریها و انجام واکسیناسیون صحیح (در صورت لزوم زیر نظر دامپزشک مزرعه ) توجه کافی مبذول گردد.
8-از آنجایی که ثبت آمار و اطلاعات روزانه و هفتگی گله شامل درصد تولید، وزن تخم مرغ، میزان تخم مرغ شکسته، میزان مصرف دان، میزان مصرف آب و میزان تلفات روزانه در تشخیص سریع مشکلات احتمالی مرتبط با سلامت و تولید گله بسیار اهمیت دارد، لزوم دقت در جمع آوری و طبقه بندی این اطلاعات مجددا یادآوری می گردد.

تلفن دفتر فروش : 02188718980
مدیر فروش : 09122001034
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com