کمبود مرغ در تهران به دلیل تصمیمات جزیره‌ای برخی استان‌هاست

کمبود مرغ در تهران به دلیل تصمیمات جزیره‌ای برخی استان‌هاست
نایب ‌رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی گفت: علت کمبود مرغ در تهران، تصمیمات جزیره‌ای برخی استان‌های پرتولید درباره ارسال نکردن تولیدات خود به این استان و توزیع نامناسب این محصول در استان تهران بوده است.
حبیب اسدالله‌نژاد اظهار کرد: برخی استان‌های پرتولید، که قبلاًً نیاز تهران به مرغ زنده را تامین می‌کردند با وجود اینکه در استان‌های خود کمبودی ندارند و حتی با تولید مازاد نیز مواجه‌اند مبادرت به ممنوعیت یا محدودیت ارسال مرغ زنده به تهران کردند که از جمله این استان‌ها گیلان است.
وی اضافه کرد: این اقدام جزیره‌ای، غیرکارشناسی است و انتظار داریم این‌گونه تصمیم‌سازی‌ها در کشور به شکل جزیره‌ای صورت نگیرد.
نایب ‌رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به تولیدات صورت گرفته در سطح کشور، مشکلی برای تامین مرغ وجود ندارد و اگر دولت به تعهدات خود عمل کرده و صد درصد نهاده‌ها را با قیمت مصوب و در موعدی که مرغدار به آن نیاز دارد تامین کند قطعاً بازار ثبات و آرامش را به خود می‌بیند.
گفتنی است بازار گوشت مرغ در هفته‌های اخیر دچار نوسان‌های قیمتی قابل‌توجهی شد به طوری که هر کیلوگرم گوشت مرغ به 40 هزار تومان نزدیک شد. در ادامه، دولت با تزریق منابع تنظیم بازاری، توانست روند افزایشی قیمت‌ها را کنترل نماید.
به تازگی هم دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرده است که «قیمت مرغ از 36 هزار تومان به قیمت مصوب تنظیم بازار نزدیک شده است».

خوراک پرداز هزار دشت

به گزارش شاتا، عباس قبادی با تأکید بر این موضوع، افزود: مطابق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مشکلات مرتبط با تولید اعم از ساماندهی تولید، کشتار، حمل و تحویل به شبکه‌های توزیع عمده‌فروشی در حیطه وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی است.
ثبات نسبی قیمت تخم‌مرغ
سخنگوی اتحادیه سراسری مرغداران میهن با بیان اینکه میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ١٥ هزار تومان است، گفت: قیمت تخم مرغ طی روزهای اخیر تقریبا ثابت مانده است.
ناصر نبی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر بیان کرد: با این حال قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در میادین میوه و‌ تره‌بار کیلویی ١٢ هزار تومان است که اتحادیه سراسری مرغداران میهن این کالا را در ازای دریافت نهاده، در اختیار دولت قرار می‌دهد و آنها نیز توزیع می‌کنند.
وی با بیان اینکه نوسانات بازار نهاده‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: بارگیری نهاده‌ها به شکل نامطلوبی انجام می‌شود، به‌عنوان مثال پس از خرید، مشخص نیست بار چه زمانی تحویل داده خواهد شد.
این فعال اقتصادی از رفتار رانندگان کامیون نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه رانندگان زورگویی می‌کنند و علاوه ‌بر اینکه کرایه حمل را افزایش داده‌اند، نرخ پشت بارنامه هم می‌گیرند و اگر مرغدار قبول نکند، بار نمی‌زنند. این رانندگان گاهی به ازای هر کیلو بار ١٠٠ تومان دریافت می‌کنند که رقم زیادی می‌شود.
نبی‌پور با‌ اشاره به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی‌از سوی دولت در هفته‌های گذشته، ادامه داد: براین اساس نرخ مصوب هر کیلوگرم سویا سه هزار و 220 تومان و ذرت هزار و 700 تومان است اما دولت همچنان توقع دارد مرغدار تخم‌مرغ را کیلویی ١٢ تومان عرضه کند.
وی یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم سویا در بازار آزاد بین ١٦ تا ١٧ هزار تومان و ذرت بین چهار هزار و 300 تا چهار هزار و 400 تومان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com