رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده:
کمبود دام و گوشت در کشور نداریم

کمبود دام و گوشت در کشور نداریم
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده از وجود ۳۳۵ هزار راس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون راس گوسفند در کشور خبر داد و گفت: کمبود دام و گوشت گرم در کشور وجود ندارد.
منصور پوریان درباره وضعیت موجودی دام کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳۵ هزار راس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون راس گوسفند در کشور وجود دارد. سوال اینجاست چرا به‌رغم تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست. این گرانی متاثر از عوامل مختلفی است و این عوامل هیچ وقت نگذاشته بازار گوشت به ثبات برسد.
وی اظهار داشت: تصمیماتی به تازگی از سوی دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است. متاسفانه طی یک ماه گذشته بصورت بی‌رویه در تمامی شهرها و استان‌های کشور این اتفاق افتاد و سبب شده بازار با کمبود و جهش قیمت مواجه شود.
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده ضمن اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت در کشور به شدت پائین آمده است، افزود: بالا رفتن قیمت گوشت در حال حاضر به هیچ‌وجه منطقی نیست چرا که موجب ریزش بیش از حد مصرف‌کنندگان گوشت در جامعه خواهد شد.
پوریان ادامه داد: قیمت منطقی هرکیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر 40 و دام سنگین 35 هزار تومان است. کمبود دام و گوشت گرم درکشور وجود ندارد و ذخایر گوشت منجمد نیز در سردخانه‌ها کامل است. وقتی بازار خوبی داشته باشیم تولید نیز مطلوب خواهد بود و زمانی که تعادل در بازار به هم بخورد تولید نیز آسیب‌پذیرمی‌شود.
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام افزود: قبل از اینکه عرضه و تقاضا در گوشت قرمز دچار مشکل شود باید تدابیر و تصمیم‌های لازم و ضروری گرفته شود تا بازار دچار هیجانات کاذب نشود. هم‌اکنون قیمت‌ها با منطق مصرف‌کننده همخوانی ندارد که این مسئله باعث کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com