کمبودی در تولید تخم مرغ نداریم

کمبودی در تولید تخم مرغ نداریم
یک مقام مسئول از کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد.
ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ طی یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ معادل شانه ای ۱۳ هزار تومان است.
وی جنبه روانی واردات، نبود آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری و افزایش تولید را دلیل اصلی کاهش قیمت تخم مرغ درب مرغداری اعلام کرد.
نبی پور ادامه داد: در صورت نبود آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری احتمال کاهش قیمت و ثبات نرخ فعلی در بازار وجود دارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت های فعلی جوابگوی هزینه های تولید نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ ۷ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که این امر بیانگر زیان ۱۲۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.
وی با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ دربازار خرده فروشی ها تاثیری نداشته است، افزود: با وجود واردات و توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ، قیمت در خرده فروشی ها همچنان بالاست که این امر بدان معناست که واردات تنها به ضرر تولیدکننده تمام می شود و هیچ تاثیری در تعادل قیمت در بازار خرده فروشی ندارد.
نبی پور با اشاره به اینکه کمبودی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید از پشتیبانی امور دام انتظار می رود به جای واردات اقدام به خرید تخم مرغ از تولیدکنندگان داخلی کند تا قیمت در بازار خرده فروشی به تعادل برسد چرا که سود واردات تنها به جیب دلالان و واسطه ها می رود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان افزود: در هفته های اخیر گزارش جدیدی از آنفلوانزا حاد پرندگان اعلام نشده است.
وی کنترل بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در واحدهای مرغداری را ناشی از تلاش مسئولان سازمان دامپزشکی و پرداخت هزینه قرنطینه بالا از سوی مرغداران اعلام کرد.
وی در پایان با انتقاد از نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار تصریح کرد: اگرچه مشکلات حمل و نقل نهاده های دامی تا حدی مرتفع شده است، اما قیمت در خرده فروشی ها همچنان بالاست.
 
کلمات کلیدی تولید تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com