کشتار دام خارج از کشتارگاه، مهم‌ترین عامل انتقال تب کریمه کنگو

کشتار دام خارج از کشتارگاه، مهم‌ترین عامل انتقال تب کریمه کنگو
مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: تماس با لاشه دام ذبح شده خارج از کشتارگاه و گزش کنه مهمترین عامل بیماری تب کریمه کنگو است.

سهراب عاقبتی با اشاره به خطر ذبح دام‌های خارج از کشتارگاه‌ها در انتقال بیماری تب کریمه کنگو افزود: این بیماری در انسان از طریق گزش کنه نیز منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل انتقال تب کریمه کنگو رفتار‌های پرخطر در مشاغل حوزه دام است گفت: افراد در این مشاغل باید به توصیه‌های بهداشتی حوزه دام عمل کنند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان، سم پاشی ماهانه دام‌ها و محل نگهداری شان را در فصول گرم سال توصیه کرد و گفت: این سم پاشی سبب از بین رفتن کنه می‌شود.
سهراب عاقبتی افزود: در مناطق ییلاقی به دلیل نبود بازرسی کارشناسان دامپزشکی در قبل، حین و بعد از کشتار خطر ابتلا به تب کریمه کنگو بالاست.
وی با بیان اینکه گوشت دام پس از ذبح باید ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری شود گفت: اگر گوشتی آلوده باشد با حرارتی که هنگام پخت و پز به آن وارد می‌شود این آلودگی از بین می‌رود.
مدیرکل دامپزشکی گیلان به بی خطر بودن گوشت دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: تمام دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های گیلان بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه، در بازار توزیع می‌شود.
دکتر سهراب عاقبتی گفت: این بیماری همه گیری ندارد، اما افرادی که با بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در ارتباط هستند افراد در خطر ابتلا محسوب می‌شوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com