کشتار به دام‌های مولد یزد هم رسید

کشتار به دام‌های مولد یزد هم رسید
محسن حسن آبادی گفت: بیشترین سود فروش دام سنگین استان در سایه غفلت مسئولان به جیب دلالان می رود که باعث متضرر شدن شدید مردم و دامداران شده است.
محسن حسن آبادی یکی از دامداران صنعتی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه دلالان دام سنگین بیشترین سود را از کشتار دام به خود اختصاص می دهند اظهار داشت: قصابهای استان یزد گوشت گاو ماده را کیلویی ۸۵هزارتومان و گاو نر را کیلویی۹۵هزارتومان از دامدار خریداری میکنند ولی همین گوشت را به مردم کیلویی ۱۵۰تا۱۶۰هزارتومان به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان دام باید حداکثر ۸درصد سود از مشتری دریافت کنند اما متاسفانه در سایه عدم نظارت مسئولان در حال دریافت سود حدود۵۰درصدی می باشند تصریح کرد:دامداران به علت کمبود نقدینگی و از روی اجبار در حال کشتار دام های ماده و مولد خود هستند که برخی دلالان نیز در این موضوع دخیل هستند.
 
وی با ذکر اینکه گوشت های موجود در بازار بعضا مزه و طعم گوشت با کیفیت را ندارند خاطرنشان کرد: دامداران از روی اجبار و در سایه بی توجهی مسئولان در حال کشتار دام های مولد خود هستند که این موضوع در آینده منجر به کاهش تولید گوشت استان شده و به دنبال آن موجب افزایش قیمت گوشت خواهد شد که مردم از این موضوع متضرر خواهند شد.
 
حسن آبادی ادامه داد: در این زمینه پیشنهادهایی به مسئولان استان ارائه شده است که در صورت توجه و عمل کردن به این پیشنهادات قیمت گوشت کاهش خواهد یافت و همچنین به نفع مردم خواهد بود.
 
این دامدار صنعتی استان یزد یکی دیگر از مشکلات دامداران را تامین نهاده های دامی دانسته و اظهار داشت: نهاده های دولتی که با ارز۴۲۰۰تومانی تامین می شود حدود دوماه عقب می باشد و هنوز سهمیه دی و بهمن برای دامداران استان اختصاص نیافته است و به همین علت دامدار مجبورشده نهاده مورد نیاز خود را به صورت آزاد وبا قیمت حدود ۲برابر خریداری کند ولی قیمت گوشت خریداری شده از وی هیچ تفاوتی نمی کند.
 
وی با اشاره به صحبت مسئولان جهادکشاورزی استان که اعلام کرده اند نهادهای موجود در بازار آزاد توسط خود دامداران به بازار عرضه می شود تصریح کرد: هیچ دلیل منطقی وجود  ندارد تا دامداری که خود به نهاده  نیاز دارد آن را در بازار آزاد عرضه کند و در ضمن اینکه از لحاظ قانونی و نظارتی نیز به هیچ عنوان امکان ندارد چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد.
 
حسن آبادی این دامدار صنعتی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان استان انتظار همراهی و همکاری بیشتر داریم تا بتوان جلوی فعالیت دلالان گرفته شود  و از تحمیل هزینه اضافه به مردم جلوگیری کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com