کرونا مصرف مرغ را افزایش داد

کرونا مصرف مرغ را افزایش داد
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور از افزایش تقاضا برای خرید مرغ خبر داد و گفت: در پی انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور مردم اقدام به‌ خرید و ذخیره سازی مرغ جهت مصارف روزانه با توجه به محدودیت های ایجاد شده جهت خروج از منزل کرده‌اند که منجر به افزایش موقت تقاضای آن در بازار شده است.
حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم نداریم، اظهار کرد: برای ایام پرمصرف نوروز افزایش جوجه‌ریزی و تولید انجام شده به همین دلیل به‌رغم افزایش تقاضا در پی شیوع ویروس، در حال حاضر مشکلی برای تامین نیاز مرغ بازار نداریم.
وی ادامه داد: با شیوع کرونا مصرف در بخش رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها کاهش چشمگیری داشته، اما مصرف خانگی رشد را نشان می‌دهد.
به گفته اسدالله نژاد؛ مردم ترجیح می‌دهند به یکباره خرید و ذخیره‌سازی انجام داده تا کمتر از خانه خارج شوند.
وی با تاکید بر اینکه توصیه وزارت بهداشت نیز خروج کمتر مردم از خانه‌هایشان است، اظهار کرد: افزایش خرید تنها مختص مرغ نیست و سایر کالاهای مصرفی نیز با رشد تقاضای روبه‌رو شده‌اند.
اسدالله نژاد یادآور شد: مرغ سرشار از مواد پروتئینی و اسیدهای آمینه ضروری است که افزایش مصرف آن می‌تواند برای بهبود سیستم ایمنی بدن مفید باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که افزایش تقاضا چه تاثیری بر قیمت‌ها گذشته است، گفت: بازار با تابع عرضه و تقاضا است، طی یک هفته گذشته با افزایش تقاضا قیمت مرغ افزایش 200 تا 300 تومانی داشته است.
اسدالله نژاد قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغداران را پس از افزایش تقاضا 8800 تا 9 هزار و 100 تومان عنوان کرد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده را در سراسر کشور به طور متوسط  13 هزار تا 13 هزار و 300 تومان عنوان کرد.
اسدالله نژاد اطمینان خاطر داد با توجه به میزان جوجه‌ریزی‌های انجام شده به رغم افزایش تقاضا برای مصرف خانگی هیچ مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز کشور وجود ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com