کردستان رتبه اول تولید مرغ گوشتی منطقه را دارد

کردستان رتبه اول تولید مرغ گوشتی منطقه را دارد
معاونی گفت: کردستان از لحاظ تولید مرغ گوشتی رتبه اول در منطقه غرب و شمال غرب کشور را دارد.

فرزاد معاونی عصر دوشنبه ۲۱ شهریور ماه در نشست هم‌اندیشی مرغداران اظهار داشت: مرغداری‌های کردستان در سطح کشور مقام هشتم تولید مرغ گوشتی را دارند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص واحد‌های مرغداری دارای پروانه پروانه‌ بهره‌برداری افزود: ۷۵۲ واحد دارای پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه در دوره در استان کردستان وجود دارند و ۵۱ واحد آن راکد است.

وی در خصوص واحد‌های مرغ تخمگذار عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ واحد دارای پروانه بهره برداری است که ۶ واحد آن فعال است و در خصوص مرغ گوشتی مادر نیز  ۱۷ واحد داریم که ۲ واحد آن غیر فعال است.

معاونی با تاکید بر فعال سازی واحدهای تولیدی گفت: این ۲ واحد تولید مرغ گوشتی مادر که در شهرستان‌های سنندج و بانه هستند، مراحل فعال سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از واحد‌های صنعت طیور در حال فعالیت هستند و نسبت به سایر صنایع دارای عملکرد خوبی هستند.

معاونی عنوان کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر در بخش طیور استان شاغل هستند و نزدیک به یکصد هزار میلیارد ریال در این صنعت خوشبختانه سرمایه گذاری شده است.

وی عنوان کرد: فعال‌سازی واحدهای راکد با توجه به‌ سرمایه‌گذاری‌های انجام شده با استفاده از تسهیلات بانکی تکلیفی و جذب سرمایه‌گذار جزو سیاست‌های اصولی سازمان جهاد کشاورزی است.

  واحد فعال پرورش شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین در استان فعال است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com