در بازار مرغداری هند؛
کاهش 60 درصدی تقاضا و افت قیمت ها به دنبال شیوع کرونا

کاهش 60 درصدی تقاضا و افت قیمت ها به دنبال شیوع کرونا
در شهر پونای هند به دنبال شیوع کرونا و شایعات پخش شده در فضای مجازی در رابطه با مصرف گوشت مرغ و ابتلا به این بیماری، بهای گوشت مرغ با 60 درصد کاهش به 30 روپیه/کیلوگرم رسید که در مقایسه قیمت ها در ماه ژانویه 72.50 روپیه/کیلوگرم بود.
از آنجائیکه بحران Covid-19 حتی از شیوع انفولانزای مرغی سال 2006 نیز گسترده تر شده، مرغداران از دولت تقاضای کمک کرده اند.
B Soundarajan مدیرعامل شرکت مرغداری Suguna Foods با وخیم تر خواندن بحران جاری از انفولانزای مرغی سال 2006 عنوان کرد: "علیرغم اینکه این بیماری ارتباطی با مصرف گوشت مرغ ندارد اما تأثیر بدی بر روی صنعت مرغداری بجا گذاشته و قیمت ها را بسیار کاهش داده است. ما از دولت می خواهیم تا با اعطای یارانه برای تهیۀ نهاده هایی مثل گندم و برنج به این صنعت کمک کند."
یکی دیگر از مدیران کارخانه های فراوری اظهار داشت: "مرغداران معمولاً هر ماه در حدود 20 تا 30 درصد موجودی فروش نرفته داشته اند. در برخی مناطق مرغدار مجبور به نگه داشتن مرغ های فروش نرفته است و از عهدۀ هزینۀ مربوط به خوراک آنها برنمی آید لذا مجبور است با قیمتی بسیار پایین تر آنها را بفروشد. مرغداران حتی تا قیمت های بسیار پایین 15 تا 20 روپیه/کیلوگرم هم مجبور به فروش شده اند!"
متوسط قیمت نرمال برای ماه مارس (ماه جاری) در مناطق متعدد هند بین 45 تا 60 روپیه/کیلوگرم می باشد اما در مهاراشترا یکی از ایالت های بزرگ هند، بهای مرغ در ماه ژانویه 72.50 روپیه/کیلوگرم بوده و در ماه فوریه 40 روپیه و در ماه مارس به 30 روپیه/کیلوگرم و حتی کمتر هم رسیده است. معاون انجمن مرغداران مهاراشترا اذعان داشت: "ما با وزیران و مسئولان مربوطه ملاقات کردیم و از ایشان درخواست کردیم تا شرایط وام بانکی و سود آن را تغییر داده و بدین ترتیب صنعت مرغداری را نجات دهند. همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آب و برق و مالیات در چنین شرایطی برای مرغداران بسیار سخت است بنابراین تقاضا داریم تا به مرغداران یارانه هایی اعطا شود."
رئیس بخش ماکیان دانشکدۀ دامپزشکی بمبئی نیز در طی صحبت های خود عنوان کرد: "در طی پروسۀ پخت و پز در دمای بالا اصلاً ویروسی به جا نمی ماند. همچنین تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر شیوع کرونا ویروس در مرغ ها ثبت نشده است."   
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com