کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت مرغ در پی بروز کرونا

کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت مرغ در پی بروز کرونا
 رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، از کاهش ۵۰ درصدی گوشت مرغ در پی شیوع بیماری کووید - ۱۹ و کاهش تقاضا خبر داد.
«مهدی یوسف‌خانی» گفت: کاهش تقاضای مصرف گوشت مرغ ناشی از تعطیلی رستوران ها، تالارها، هتل ها، مهمانی ها و جلوگیری از عدم پاک سازی و قطعه بندی مرغ در واحدهای خرده فروشی است.
به گفته وی، ۳۰ درصد مرغ تولیدی کشور به مصرف رستوران ها، تالارها و هتل ها می رسید.
وی اظهارداشت: امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان به ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان رسیده که زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است و به نظر می رسد به دلیل کاهش تقاضا فردا (یکشنبه) نرخ این محصول به کیلویی ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومان برسد.
رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران یادآورشد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در اوایل هفته گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل افزایش خرید به ۱۲ هزارو ۵۰۰ تومان رسیده بود که به طور مجدد کاهشی شد.  
وی بخشی از کاهش مصرف را ناشی از پروتکل ممنوعیت پاکسازی و قطعه بندی مرغ در واحدهای صنفی خرده فروشی دانست و گفت: با ایجاد ممنوعیت خرد و پاکسازی مرغ توسط سازمان دامپزشکی مردم رغبت چندانی در خرید این محصول ندارند زیرا حدود دو دهه است که مردم مرغ و ماهی خرده شده را از واحدهای صنفی خریداری می کنند و توان انجام این کار را در منزل ندارند.
یوسفخانی براین باور است که کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی با توجه به ظرفیت موجود تنها ۳۰ درصد گوشت مرغ بسته بندی مورد نیاز را می توانند تامین کنند.
وی پیشنهاد داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان و واحدهای صنفی با رفع ممنوعیت خرد و پاکسازی گوشت مرغ در مراکز عرضه و واحدهای صنفی در حضور مشتریان موافقت کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com