کاهش میزان جوجه ریزی در آذربایجان غربی

کاهش میزان جوجه ریزی در آذربایجان غربی
به سبب شیوع بیماری کرونا و کاهش مصرف گوشت مرغ، میزان جوجه ریزی در استان ۶۰۰ قطعه کاهش یافت.
داوود قربان نژاد  با اشاره به کاهش ۶۰۰ قطعه جوجه ریزی طی فروردین کاهش میزان جوجه ریزی در آذربایجان غربیماه سال جاری گفت : در این راستا پیش بینی می‌شود طی خردادماه سال جاری با کاهش یک هزار و ۱۰۰ تنی گوشت مرغ در استان مواجه بشویم.
او گفت :طی فروردین ماه سال جاری سه میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم، در حالی که نیاز استان سه میلیون و ۶۰۰ قطعه است.

قربان نژاد با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی رستوران‌ها، غذاخوری و دانشگاه‌ها ومصرف گوشت به تبع آن جوجه ریزی در استان کاهش یافته است گفت :  در صورت آغاز به کار این واحدها پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه در استان با کمبود حدود یک هزار و ۱۰۰ تنی گوشت مرغ مواجه باشیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با ذخیره مطلوب گوشت مرغ انجام شده در شرکت پشتیبانی امور دام استان که حدود سه هزار تن است جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد افزود: مردم نگران تأمین گوشت مورد نیاز خود در ماه‌های آتی نباشند.
قربان نژاد با بیان اینکه هم اکنون شش واحد جوجه ریزی در سطح استان با ظرفیت سالانه ۹۴ میلیون قطعه جوجه ریزی فعال است افزود: آذربایجان غربی در تولید گوشت مرغ در کشور دارای مقام هشتم و در تولید جوجه یک روزه گوشتی مقام سوم است.
 
کلمات کلیدی کاهش جوجه ریزی
نظرات شما
  •  

    حمید رضا ضیایی گفت : ۹۹/۰۲/۰۴

    سلام
    دو سطر اول را چگ نمائید
    آمار جوجه 600 قطعه !!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com