کاهش سایز مرغ در خوزستان مطابق با استانداردهای جهانی

کاهش سایز مرغ در خوزستان مطابق با استانداردهای جهانی
 مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کاهش سن جوجه از ۴۳ روزگی به ۳۸ روزگی ضریب تبدیل را از ۲ و یک دهم به یک و هفت دهم کاهش خواهد داد

ایرج آصفی امروز شنبه 10 دی ماه در جلسه کارگروه تولید"مرغ سایز" با اشاره به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل کمیته تخصصی تولید مرغ سایز در استان ها اظهار کرد: این سیاست با توجه به بازارپسندی، عدم کشش بازار کنونی با توجه به واحدهای مرغداری فعال، نیاز به صادرات برای فعال ماندن واحدهای مرغداری اتخاذ شده است.

او گفت: افزایش کیفیت، کاهش مصرف نهاده های خوراکی، کاهش هزینه تولید از اهداف مهم این طرح است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: کاهش سن جوجه از ۴۳ روزگی به ۳۸ روزگی ضریب تبدیل را از 2.1 دهم به 1.7 دهم کاهش خواهد داد.


آصفی با اشاره به کارهایی که طی چند سال اخیر در خصوص توسعه مرغ نژاد آرین در سطح کشور در حال انجام است، بیان کرد: بیشترین وزن مرغ نژاد آرین که در ۳۸ تا ۴۰ روزگی به دست می آید، دو کیلوگرم است در حالی که وزن استاندارد مرغ در بازارهای جهانی یک کیلو و صد گرم تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم می باشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تولید مرغ مادر و گوشتی افزایش یافته و یکی از راه حل این مشکل صادرات است که استان خوزستان با توجه به موقعیت مرزی که با کشور عراق دارد، می تواند از این فرصت استفاده نماید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com