کاهش قیمت مرغ از نیمه دوم فروردین

کاهش قیمت مرغ  از نیمه دوم فروردین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به جوجه‌ ریزی مرغ در کشور، تأمین نهاده‌ های مورد نیاز مرغداران و کاهش قیمت جوجه یک روزه، پیش‌ بینی کرد قیمت مرغ پس از نیمه اول فروردین به تدریج کاهش پیدا کند.
سید مجید موسوی روز چهارشنبه گفت: در جهت رفاه حال شهروندان محترم استان البرز، با هماهنگی انجام شده با تعاونی مرغداران، روزانه 25 تن مرغ گرم به قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان در سطح میادین میوه و تره بار و همچنین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.
وی افزود: توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب 10 هزار و 500 تومان هم در سطح میادین و همچنین گروه‌ های هدف و کارکنان دولت در حال اجراست.
موسوی خاطرنشان کرد:  با توجه به میزان جوجه‌ریزی انجام شده در سطح کشور و همچنین تمهیدات لازم در جهت تأمین نهاده مورد نیاز مرغداران و کاهش قیمت جوجه یک روزه پیش بینی می شود که قیمت مرغ به تدریج از نیمه فروردین کاهش یابد.
موسوی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت شکر میزان 5800 تن شکر در حال توزیع است که 3000 تن آن برای مصارف صنایع با مصرف شکر نظیر شکلات و مربا و ... و 2800 تن جهت مصارف خانوار و صنوف شیرینی و... با قیمت 3400 تومان برای مصرف کننده فراهم گردیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: هیچگونه کمبود شکر در کشور وجود ندارد و تمام نیاز اصناف و شهروندان قابل تأمین است بنابراین هرگونه گرانفروشی توسط تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف و صنعت و معدن قابل برخورد است.
وی در خصوص تأمین میوه شب عید نیزگفت: در سال جاری1800 تن پرتقال از انواع تامسون و والنسیا و همچنین 900 تن سیب از جنس مرغوب تأمین گردیده که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته و امیدواریم که کمبودی وجود نداشته باشد.
موسوی افزود:  قیمت مصوب این اقلام برای مصرف کننده شامل  سیب 5800 تومان، پرتقال تامسون شمال 3800 تومان و والنسیای جنوب 4800 تومان تامین شده که در هر جعبه 600 گرم وزن جعبه باید کسر گردد، لذا خالص فروش مدنظر است و وزن جعبه محسوب نمی‌شود.
وی ادامه داد: توزیع از 25 اسفند شروع شده و 80 درصد آن قبل از نوروز توزیع می‌گردد و برای بعد از عید هم تا هر هنگام که ستاد تنظیم بازار تشخیص دهد توزیع ادامه خواهد داشت.
موسوی اظهار داشت: تعداد غرف عرضه حدود 90 غرفه در سطح شهرستان کرج و فردیس و 60 غرفه در سایر شهرستان‌ها پیش بینی شده که مجموعاً 150 غرفه عهده دار توزیع میوه شب عید خواهند بود.
 
کلمات کلیدی کاهش قیمت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com