چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت؟

چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت؟
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار گفت:در یک و نیم ماه گذشته بیش از ۶ هزارو ۵۰۰ تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.
«رضا ترکاشوند»روز پنجشنبه با بیان اینکه بازار تخم مرغ کشور تامین است و مازاد محصول صادر می شود افزود:با وجود اینکه رفع ممنوعیت صادرات تخم مرغ مربوط به اردیبهشت ماه امسال بوده اما صادرات از خرداد ماه جاری از سرگرفته شده است.
وی تخم مرغ ایران را با دیگر کشورهای همسایه از جمله ترکیه قابل رقابت دانست و اظهارداشت:در حال حاضر صادرات به کشورهای عراق،افغانستان،عمان و قطر انجام می شود.
به گفته وی،قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به طور متوسط ۶,۷۰۰ تومان است درحالی که قیمت واقعی هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری های کشور با توجه به هزینه های تمام شده تولید باید ۸,۰۰۰ تومان باشد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار تصریح کرد:در حال حاضر یکی از علل اصلی در افزایش هزینه های قیمت تخم مرغ،نوسان قیمت نهاده های طیور است که به دلیل نقش بیش از ۷۰ درصدی آن در تولید می تواند تاثیر بسزایی در این خصوص داشته باشد.
وی ادامه داد:خرده فروشی ها می توانند بابت هزینه های حمل و نقل،عمده فروشی این محصول را با ۲۳ درصد افزایش بیش از قیمت خرده فروشی به دست مصرف کنندگان برسانند.
معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهارم اردیبهشت ماه امسال صادرات تخم مرغ را آزاد کرد.
ایران به دلیل تولید سالانه بیش از ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در تولید و تامین این محصول خودکفا است و توان صادرات سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتن مازاد تولید به کشورهای همسایه را دارد.
هم اکنون سرانه مصرف این محصول در کشور ما نزدیک ۱۲ کیلوگرم است.


 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۸/۰۴/۲۰

    باسلام واحترام
    ضروریی است مدیرعامل محترم اتحادیه میهن توضیح دهند مقدار٦٥٠٠ تنی که صادرشده ،ارز آن به چه صورتی وارد کشور میشود.
    این درحالی است که خوراک مرغ های تخم گذار با ارز ٤٢٠٠ تومانی تامین ودر اختیار تولیدکنندگان تخم مرغ قرار میگیردومناسب است نسبت به بازگشت ارز حاصل از این صادرات به کشور،شفاف سازی شود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com