پیگرد قانونی جوجه‌ریزی در مراکز غیرمجاز

پیگرد قانونی جوجه‌ریزی در مراکز غیرمجاز
مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در راستای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، جوجه ریزی در مراکز غیرمجاز توسط دامپزشکی و دادگستری یزد به صورت قانونی پیگیری می‌شود.
علی‌اکبر حدادزاده اظهار داشت: کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در شرایطی قرار دارد که نفوذ عوامل بیماری‌زا به آن امری محتمل است که در صورت وقوع چنین مواردی بهداشت جامعه و وضعیت دام و طیور به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در صورت وقوع چنین امری، به سرعت و به شدت با کمبود تولید محصولات پروتئینی دامی مواجه خواهیم شد که به همین دلیل مانوری با حضور مجموعه عوامل دخیل در کنترل بیماری از جمله اکیپ های متعدد پایش، قرنطینه، معدوم سازی، تشخیص و پشتیبانی در دامپزشکی استان یزد برگزار شده است.
وی بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته، مجموعه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، اجرایی و بهداشتی که شامل ۱۲ ارگان ذیصلاح می شوند در این مانور شرکت کرده و فعالانه به ایفای نقش پرداخته اند.
حدادزاده در مورد شرایط شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد تصریح کرد: عامل این بیماری در فصول سرد سال فعال‌تر و دارای قابلیت انتقال و فراگیری است اما خوشبختانه با توجه به پیگیری های قبلی از قبیل آموزش، جلوگیری از جوجه ریزی در مراکز غیر مجاز، ممیزی و بهسازی واحدهای مجاز تحت نظارت این ارگان و با همکاری دست اندرکاران صنعت پرورش طیور در حال حاضر شرایط امنی در استان ایجاد شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد اظهار امیدواری کرد: با توجه به تلاش مجموعه و مشارکت سایر ارگان‌ها و صاحبان صنعت پرورش طیور بتوانیم مانع از بروز این بیماری در سال جاری در استان یزد شویم.
حدادزاده خاطرنشان کرد: واحدهای فاقد پروانه بهداشتی و افراد سودجویی که به صورت غیرمجاز اقدام به جوجه ریزی یا عرضه طیور بومی غیرمجاز می کنند از جمله عاملان و متخلفان اصلی در زمینه انتشار بیماری در استان به شمار می روند که به شدت تحت رصد و پیگیری بازرسان دامپزشکی استان یزد قرار دارند و در صورت مواجهه با آنها با همکاری دستگاه قضایی برخورد قاطع با آنان صورت می پذیرد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com