پنج فروند کشتی نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند

پنج فروند کشتی نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: پنج فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌های دامی روز جمعه در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند.

حمید بدوی روز جمعه افزود: این نهاده‌های دامی، ۲۸۶هزار تن کنجاله، ذرت و جو دامی است که توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشور برزیل سفارش و خریداری شده است.

وی گفت: با اضافه شدن این کشتی ها، مجموع کشتی های پهلو گرفته در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) به ۲۰ فروند با تناژ یک میلیون و ۲۸۶هزار تن رسید.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: این کشتی ها به تدریج پس از انجام تشریفات گمرکی، استاندارد، قرنطینه، دامپزشکی و غذا و دارو به سمت اسکله "فله بار" بندر امام خمینی (ره) حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۲ میلیون تن نهاده‌های دامی در انبارهای بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که در حال حمل به مناطق مختلف کشور هستند.

حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی(نهاده‌های دامی و غلات) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود.

هشت میلیون تن کالاهای اساسی در نیمه نخست سال جاری از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است.

بندر امام خمینی(ره) در ۱۲۰کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خور موسی واقع شده و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی را در سال دارد. ۲۳ میلیون تن انواع کالا درنیمه نخست امسال در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com