پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی به مردم مشکل بازار مرغ را برطرف می‌کند

پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی به مردم مشکل بازار مرغ را برطرف می‌کند
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در صورت آزاد سازی قیمت مرغ در بازار، دولت باید مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد را به مردم پرداخت کند،تا توان خرید آنها افزایش پیدا کند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار، گفت: قیمت منطقی گوشت مرغ با توجه به بالا بودن قیمت نهاده‌ها بین 15 تا 17 هزار تومان است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت با اصرار قصد داشت ذرت و سویا را براساس ارز 4 هزار و 200 تومانی به مرغداران تحویل دهد و نرخ گوشت مرغ را به‌صورت دستوری در مقطعی از زمان پایین نگه دارد، ادامه داد: بخش عمده پایین آمدن قیمت مرغ به دلیل شرایط فصل بود و همواره در اردیبهشت و خرداد شاهد کاهش قیمت هستیم اما تداوم دو ماهه کاهش قیمت به دلیل صرف هزینه‌های زیاد دولت بود.
  • فشار دولت برای پایین نگه داشتن قیمت مرغ باعث زیان مرغداران شد
  • این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فشار دولت برای پایین نگه داشتن قیمت مرغ باعث زیان مرغداران شده است، عنوان کرد: اگر اجازه داده شود نهاده‌ها با نرخ آزاد وارد و قیمت مرغ کمی افزایش داشته باشد نیاز به صرف هزینه‌های ارزی نیست.

    دولت قادر به تامین نهاده‌ها با نرخ پایین نیست
    وی با بیان اینکه دولت قادر به تامین نهاده‌ها با نرخ پایین نیست، گفت: در صورت آزاد سازی قیمت مرغ در بازار، دولت باید مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد را به مردم به‌پردازد تا توان خرید آنها افزایش پیدا کند.
    سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: 9 میلیارد دلار از 14 میلیارد دلار تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی، صرف واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی می‌شود با پرداخت مابه التفاوت آن به مردم بسیاری از مشکلات بازار برطرف می‌شود.
     
     
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com