وزارت جهاد کشاورزی مسئول ساماندهی بازار مرغ

وزارت جهاد کشاورزی مسئول ساماندهی بازار مرغ

بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما ورارت جهاد کشاورزی را مسئول ساماندهی بازار مرغ می‌دانیم.

 اشکان میرمحمدی در نشست خبری رییس سازمان بازرسی کل کشور که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد ضمن تسلیت جان باختن دو نفر از خبرنگاران ساعی و پر تلاش به اصحاب رسانه، با اشاره به مصوبه دولت دایر بر تکلیف وزارت جهادکشاورزی به منظور ساماندهی این بازار تاکید نمود، وزارت جهاد بایستی آمار و اطلاعات کشتارگاه‌ها را در سامانه جامع ثبت نماید و تا زمانی که نظارت بر این فرایند از سوی آن دستگاه صورت نگیرد، امکان نظارت سازمان حمایت و بعد تعزیرات حکومتی فراهم نخواهد بود.
میرمحمدی با اشاره به این موضوع، تکلیف وزارت جهاد در نظارت بر ثبت آمار کشتارگاه‌ها در سامانه جامع را به منظور ساماندهی بازار مرغ را مطالبه کرد.
از طرفی با توجه به گزارش‌های مختلف در ارتباط با هشدار‌های لازم به منظور توجه به سطح ذخایر راهبردی طی مکاتبات مختلف به سران قوا و اینکه موضوع به طور مستمر توسط بازرسی کل کشور رصد می‌شود، نظارت بر بازار را از اولویت‌های اصلی همکارانشان در بازرسی کل کشور برشمرد.
میرمحمدی در ارتباط با قیمت شکر در بازار با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به واسطه محدودیت‌های ارزی در کشور و تاکید بر تغییر مبنای ارز شکر از انتهای سال ۱۳۹۸ از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تاکید داشت: این تغییر قیمت با شیب ملایم انجام شد وطی این مدت نیاز بازار از ذخایر قبلی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده بود، صورت گرفت که با توجه به اتمام ذخایر قبلی کالای خریداری شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی آنچه امروز در بازار عرضه می‌شود، شکر با ارز نیمایی است.
وی در خصوص نحوه قرعه کشی خودرو با اشاره به اینکه موضوع در کمیته سیاستگذاری و شورای رقابت اتخاذ تصمیم گردیده، گفت: سازمان بازرسی کل کشور نظارت لازم را معمول می‌نماید و از آنجا که در شرایط انحصار مطابق قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، شورای رقابت مسئولیت تنظیم دستورالعمل قیمت را در این شرایط عهده دار است به نظارت در این خصوص اشاره و تاکید داشت موارد ابهامات مورد ملاحظه و پیگیری و به هیات تجدیدنظر شورای رقابت در خصوص تصمیمات متخذه آن شورا منعکس شده که پس از وصول پاسخ، موضوع به اطلاع مردم شریف خواهد رسید.
بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تغییرات قیمت نان اظهار داشت: تا امروز هیچ تغییری در رابطه با نرخ نان، مصوب نشده است، اما مستحضر هستید که در شهریور ۹۸ بنا به آخرین تغییراتی که ابلاغ شده، مقرر می‌شود این نرخ‌ها تا زمانی که هزینه‌های تولید افزایش ندارد برقرار باشد.
وی افزود: اخیرا جلسات متعددی از سوی اتحادیه نانوایان با مراجع ذیربط مثل کارگروه تنظیم بازار، کارگروه ملی آرد و نان برگزار شده و مباحث کارشناسی در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح گردیده، اما اینکه در رسانه‌ها و افکار عمومی اینطور مطرح شده که دولت برای افزایش قبمت نان چراغ سبز نشان داده، خیر، تا امروز چراغ سبزی مبنی بر افزایش قیمت نان مطرح نشده است.
میرمحمدی ضمن تاکید بر اینکه باید روشنگری در افکار عمومی صورت بگیرد، ابراز داشت: البته افزایش هزینه‌های تولید مثل نرخ دستمزد کارگر که هر سال شاهد تغییرات آن هستیم یا افزایش هزینه حمل و نقل و ... از جمله مواردی بوده که در جلسات مختلف از سوی اتحادیه نانوایان و نمایندگان آن‌ها طرح و پیگیری شده است. البته نانی را که ما تهیه می‌کنیم، تنها به هزینه گندم و آرد خلاصه نمی‌شود. بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده به گندم و آرد برمی گردد. هزینه‌های دیگری هم در کنار آن قرار دارد.
وی ادامه داد: تا امروز، هیچ تغییری در ارتباط با افزایش قیمت نان اعلام نشده و هر واحد صنفی که افزایش قیمت داشته، مرتکب تخلف شده است.
بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد مشکلات نانوایان استماع شده و نقطه نظر نمایندگان و اتحادیه هم مطرح و بررسی شده است. ضمن اینکه ستاد تنظیم بازار اختیار را به کارگروه ملی آرد و نان واگذار کرده است.
وی ادامه داد:در سطح استان‌ها نیز موضوع توسط کارگروه‌های استانی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد. اما به هر حال پیشنهادات بایستی از سوی وزارت کشور و صمت مورد تایید قرار بگیرد که تا به امروز این امر انجام نشده است.
میرمحمدی گفت: بنابراین در صورت مشاهده افزایش قیمت نان، آن واحد صنفی بنا بر سلیقه خودش عمل کرده و تخلف است و ملت شریف چنانچه تخلفاتی را در این خصوص ملاحظه کردند می‌توانند به سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت و همچنین سامانه تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com