ورود نانو به صنعت بسته‌بندی در کارخانجات تولید گوشت و مرغ

ورود نانو به صنعت بسته‌بندی در کارخانجات تولید گوشت و مرغ
یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات پروتئینی با انعقاد قراردادی با محققان حوزه نانو،بسته‌بندی نانویی آنها را برای محصولات گوشت و مرغ استفاده کرد.
یکی از شرکت‌های فعال درحوزه تولید محصولات گوشت و مرغ با انعقاد قراردادی برای استفاده از فناوری بسته‌بندی نانویی با یکی از شرکت‌های فناور،توانست فناوری بسته‌بندی نانویی این شرکت را برای محصولات گوشت و مرغ استفاده کند.
محمد حاج کریم،مدیر تولید کارخانه این شرکت تولیدکننده محصولات پروتئینی دراین باره گفت: نتایج آزمون‌های اولیه نشان داد که بسته‌های نانویی دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است و می‌توانند زمان ماندگاری گوشت و مرغ را افزایش دهند؛از این رو قرارداد همکاری را با محققان شرکت تولیدکننده این بسته‌بندی منعقد کردیم و مصرف ظروف بسته‌بندی نانویی روند افزایشی دارد،به طوری که در حال حاضر روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار بسته‌بندی مرغ و ۲۰ تا ۳۰ هزار بسته‌بندی گوشت با استفاده از این فناوری انجام می‌شود.
با این تجربه موفق محققان شرکت تولیدکننده بسته‌بندی نانویی قصد دارند از این فناوری برای بسته‌بندی سوسیس و کالباس استفاده کنند.با این کار میزان مواد نگهدارنده نظیر ترکیبات نیترات در محصولات کاهش می‌یابد که برای ارتقای سلامت مصرف‌کننده بهتر است.
آزمون‌های اولیه روی این فناوری به پایان رسیده و به‌زودی در این حوزه نیز همکاری‌های جدیدی آغاز خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com