واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل در سمنان

واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل در سمنان
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از اجرای واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل در استان خبر داد و گفت: با انجام واکسیناسیون خوشبختانه تلفات طیور ما تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

حمید رضا حسینی، با بیان اینکه طرح واکسیناسیون در مقابله با بیماری نیوکاسل در استان سمنان اجرا شده و از نتایج آن می‌توان به ارتقای ایمنی طیور در برابر بیماری اشاره کرد، بیان کرد: با واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل تلفات و مرگ و میر در طیور بومی روستاها ۷۵ درصد کاهش یافته است

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار دز واکسن به صورت آشامیدنی به صورت رایگان وارد استان سمنان شد که در مرحله فعلی با هدف حفظ ایمنی، تمام این دز واکسن‌ها به طیور داده خواهد شد، افزود: در بازه زمانی چهار الی شش‌ماهه تکرار واکسیناسیون از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل دامپزشکی صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه واکسیناسیون، ارتقای ایمنی طیور بومی در روستاهای استان را سبب شده است، تاکید کرد: این موضوع به اشتغال پایدار روستایی ما کمک شایانی کرده است چرا که عده زیادی از نگهداری مرغ‌ها در روستاها ارتزاق می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه در بعد صنعتی نیز واکسیناسیون تلفات را کاهش داده است، گفت: واکسیناسیون با هدف مقابله با بیماری نیوکاسل همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در زمینه برخورد با متخلفان حوزه بهداشت غذا و دام نیز، بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال ۳۸ پرونده تخلف در موضوع فرآورده‌های خام دامی ناسالم در استان افتتاح و به مراجع قضائی برای برخورد با متخلفان ارجاع داده شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان همچنین تاکید کرد: سامانه ۱۵۱۲ در اختیار مردم استان قرار گرفته تا تخلفات حوزه خوراک دام، گوشت، طیور و… را اعلام و کارشناسان دامپزشکی نسبت به بررسی آن مبادرت ورزند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com