واردات صوری ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی

واردات صوری ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی
نجفی از واردات صوری ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی توسط یک شرکت خصوصی و ثبت نمایشی درخواست آن در سامانه بازارگاه خبر داد و گفت: نمایندگان در صحن علنی به شکل اجماع خواستار تحقیق و تفحص از سازمان تعاون روستایی هستند.

 ابراهیم نجفی شامگاه دوشنبه(۱۳ تیر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: طرح تقویت امنیت غذایی بعد از چندین بار برگشت خوردن از شورای نگهبان و اصلاحات قرار شد در یک کارگروهی دیگر بررسی و سپس به کمیسیون کشاورزی ارجاع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه اینبار حتما مشکلات طرح تقویت امنیت غذایی حل و فصل خواهد شد ابراز داشت: جنگ اوکراین باعث شد کشورمان در واردات نهاده‌های دامی با مشکل زیادی مواجه شود بنابراین چنین طرح‌هایی باید از قبل در دستور کار قرار می‌گرفت.

نجفی اضافه کرد: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم یکی از شرکت‌های خصوصی بدون اینکه نهاده‌ای وارد گمرک کند بالای ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی را به شکل صوری و نمایشی در سامانه بازارگاه بارگذاری کرده در حالیکه کشاورزان و دامداران و مرغداران با واریز بالای هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان این نهاده‌ها را خریداری کرده‌اند.

 
نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه این امر تخلفی آشکار در وزارت جهاد کشاورزی است افزود: مجلس به جد در این حوزه ورود کرده است و نمایندگان در صحن علنی به شکل اجماع بحث تحقیق و تفحص از سازمان تعاون روستایی از مطرح کردند.

 
وی مرجع رسیدگی به تغییرکاربری در خارج از محدوده شهرها و روستاها بر عهده‌ وزارت جهاد کشاورزی خواند و اظهار داشت: گاهی ساخت و سازهایی در حریم شهرها انجام می‌شود که طبق قانون مرجع رسیدگی به این امر شهرداری‌ها هستند در حالیکه جهاد کشاورزی برای این امر اقدام می‌کند. 


رئیس برنامه و بودجه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری طرحی در مجلس با عنوان تاسیس شبکه ملی توسعه فناوری حوزه انرژی آب و محیط زیست و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وصول شده است.

نجفی ضمن اشاره به سفر اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی و انرژی مجلس به گیلان و بازدید از آستانه اشرفیه تصریح کرد: احداث شهرک کشاورزی در بخش مرکزی آستانه اشرفیه از جمله مواردی است که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موافقت‌های لازم آن هم از دستگاه‌های ذیربط اخذ شد.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس تعیین تکلیف اسکله بندر کیاشهر را خواستار شد و عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ و طبق درخواست وزارت جهاد کشاورزی هیئات وزیران کاربری این بندر را صیادی اعلام کردند در حالیکه فضای بکر آن منطقه برای بحث‌های گردشگری بسیار مناسب است و می‌تواند اشتغالزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست مجوز لایروبی جهت استفاده از بندر صیادی کیاشهر را صادر نمی‌کند افزود: همه این‌ها در حالی است که در جلسه هیئت وزیران سازمان حفاظت محیط زیست هم حضور داشت و با کاربری صیادی اسکله بندر کیاشهر موافقت کرده بود.

نجفی پرورش ۲۱ هزار تن ماهی در قفس را از جمله برنامه‌ها و افق‌های پیش‌بینی شده در اسکله بندر کیاشهر ذکر و خاطرنشان ساخت: پیشنهاد ما این است که از بندرکیاشهر به صورت دو منظوره صیادی و گردشگری استفاده شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com