واحدهای طیور استان مرکزی مقابل آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان ایمن‌ شدند

واحدهای طیور استان مرکزی مقابل آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان ایمن‌ شدند
دکتر «محسن شانقی» مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: سه میلیون و ۸۳۹ هزار قطعه طیور از ابتدای سال جاری تاکنون در واحدهای مرغ تخم‌گذار، پرورش بوقلمون و مرغ مادر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دریافت کردند.
وی اظهار داشت: ۹۰ کانون بیماری واگیر و غیر واگیر از جمله برونشیت، نیوکاسل و آنفلوآنزای غیر حاد امسال در این استان مشاهده شد که این تعداد به دلیل افزایش پایش‌ها و مراقبت‌ها اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی از واحدهای صنعتی، سنتی، تالاب‌ها و آبگیرها برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته‌ است.
وی ادامه داد: هشت هزار و ۱۱۴ مورد بازدید از ابتدای سال جاری تاکنون از واحدهای فعال صنعتی، طیور روستایی، مراکز عرضه پرندگان، حیات وحش، تالاب‌ها و آبگیرهای استان مرکزی انجام شد و ۹ هزار و ۸۴۰ مورد نمونه‌برداری و آزمایش در پی این بازدیدها انجام گرفت ولی هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور صنعتی و روستایی استان مشاهده نشد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با یادآوری مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک گفت: این تالاب نیز ۲۰ بهمن ماه تاکنون از وجود این بیماری پاک شده ‌است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com