واحدهای تولیدی مرغ موظف به توزیع در شبکه های منتخب شدند

واحدهای تولیدی مرغ موظف به توزیع در شبکه های منتخب شدند
مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان فارس، با بیان اینکه افزایش ۱۰ برابری بازرسان هم پاسخگو نخواهد بود، لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از سیستم‌های نوین بازرسی را یادآور شد.
عباس تابش با بیان اینکه پرونده‌های تخلف آنلاین به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود، افزود: هزینه جرم در تخلف صنفی پائین است و تاثیر چندانی بر انجام تخلف ندارد، لذا همزمان با بازنگری در هزینه جرائم صنفی باید به دنبال تسریع در صدور رای پرونده‌های تخلف هم بود.
مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به افزایش شعب رسیدگی به جرائم در سازمان تعزیرات، حاضر نبودن نماینده اصناف و بازرسی در جلسه رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام را نیازمند بازنگری دانست.
تابش خواستار کمک همه دستگاه‌ها برای روان سازی عرضه اقلام با کاهش بروکراسی اداری، تسریع در ترخیص کالا‌ها از گمرک و کاهش زمان رسیدن کالا به مصرف کننده شد.

گروه صنعتی  اسکندری

معاون وزیر صمت همچنین به موضوع قیمت مرغ پرداخت و گفت: مصوبه قیمت مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان نیست بلکه ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است ۱۰ درصد افزایش را به اختیار استان‌ها گذاشتیم، اما همه استان‌ها اعلام کردند که این اختیار از استان‌ها برداشته و یک نسخه برای کل کشور جواب می‌دهد و نهایتا قیمت مرغ زنده در کل کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.
او همچنین با بیان اینکه تقاضا و عرضه دو مقوله کاملا وابسته بهم هستند، عنوان کرد: اگر مازاد عرضه داشته باشیم، قیمت پایین می‌آید، اما با تغییر عرضه است که تقاضا تحت تاثیر قرار می‌گیرد و وقتی کمتر از تقاضا عرضه وجود داشته باشد، قیمت افزایش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه جوجه ریزی در اکثر استان‌ها، مازاد بر نیاز انجام و مرغ تولید شده به سایر استان‌ها صادر هم می‌شود، گفت: افزایش تولید مرغ داریم، اما در شبکه‌ها پیدا نمی‌شود و اصل داستان این است.

خوراک پرداز هزار دشت

تابش همچنین با بیان اینکه آمار جوجه ریزی در استان فارس واقعی نیست، زیرا موجودی بازار با میزان جوجه ریزی تناسب ندارد، افزود: قیمت مرغ براساس ۵٠ درصد نهاده آزاد و دولتی تعیین می‌شود و جهاد کشاورزی مکلف است به ازای ۴۵ روز به کشتارگاه‌ها نهاده ارائه دهد و نهاده‌ها از روز نخست جوجه ریزی باید در اختیار کشتارگاه‌ها باشد.
او افزود: تمام استان‌های کشور به برطرف کردن نیاز‌های استان‌های همجوار اقدام می‌کنند و استان فارس نیز توانسته بالغ بر ٨ میلیون و ۴٠٠ هزار قطعه جوجه ریزی کند.
معاون وزیر صمت ادامه داد: سازمان رعایت حقوق مصرف‌کننده متعهد خواهد شد که اگر جهاد کشاورزی استان فارس بتواند به صورت روزانه ٣.۵ کیلوگرم به صورت سرانه تامین کند مازاد مورد نیاز مرغ استان را تامین کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com