مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:
هیچ مشکلی برای تامین نهاده مرغداران وجود ندارد

هیچ مشکلی برای تامین نهاده مرغداران وجود ندارد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: 2/5 میلیون تن خوراک مرغ توسط بخش دولتی از 5 کشور خریداری شده و هیچ مشکلی برای تامین نهاده مرغداران وجود ندارد، ضمن اینکه بخش خصوصی هم خرید و ذخیره‌ کرده است.
حمید ورناصری در گفت‌وگو با فارس، افزود: توزیع نهاده‌های مرغداران توسط بخش خصوصی و دولتی به طور کامل انجام می‌شود و طی سه هفته گذشته 3 مرحله تخصیص جداگانه به اتحادیه‌های مرغداران گوشتی، اتحادیه مرغ تخمگذار و اتحادیه جوجه یک روزه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تأکید کرد: طی این دو، سه هفته اخیر با این سبک توزیع شرایط قیمت را کنترل کردیم و توزیع کافی هم برای مرغداران کشور انجام شده است و این روند در حال حاضر ادامه می‌یابد.
ورناصری در پاسخ به اینکه پس مشکل مرغداران کشور چه بوده است که به رئیس‌جمهور نامه نوشته‌اند، گفت: نگرانی آنها نه از وضع موجود، بلکه از شرایط آینده است و اعلام کرده‌اند اگر تخصیص ارز انجام نشود، با مشکلات مواجه خواهند شد.
به گفته وی، تنها در سه هفته گذشته یکصد هزار تن ذرت و 90 هزار تن کنجاله سویا بین مرغداران توزیع شده و همچنین سهمیه‌های جداگانه هم به اتحادیه‌ها داده شده است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به اینکه پیش‌‌بینی شما از آینده و نحوه تأمین و توزیع نهاده‌های مرغداران چیست، گفت: نهاده‌های مورد نیاز توسط دولت و بخش خصوصی به طور کامل خریداری شده و موجودی کالاها در بنادر هم به حد کافی است، کشتی‌های زیادی هم روی آب و بنادر هستند و ذخیره‌سازی کامل هم انجام شده است.ورناصری با بیان اینکه طی شش ماه گذشته نوسان قیمتی در نهاد‌ه‌های مرغداران وجود نداشته است، گفت: خرید به موقع، ذخیره‌سازی و توزیع باعث شد که نوسان قیمت در بازار وجود نداشته باشد.
وی همچنین تأکید کرد: علاوه‌بر خرید بخش خصوصی 2/5 میلیون تن خرید توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده که شامل یک میلیون تن ذرت، 1/2 میلیون تن کنجاله و 400 هزار تن جو است که در انبارها ذخیره شده است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین گفت: آمار واردات هم نشان می‌دهد که در شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد 20 تا 25 درصدی واردات را داشتیم و بنابراین نیازی از نظر تأمین وجود ندارد.ورناصری‌اشاره‌ای به مشکلات حمل‌ونقل کامیون‌داران کرد و گفت: شرایط نسبت به قبل بسیار بهتر شده است و تردد کامیون‌ها در بنادر به صورت عادی است،‌اما باید اینها به نوعی مدیریت شوند تا اختلالی در وضعیت حمل‌ونقل نهاده‌ها ایجاد نشود.
از وی درباره وضعیت میزان ذخیره‌سازی مرغ سؤال شد و پاسخ داد: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار مناسب است و نیازی به خرید نیست و عرضه و تقاضا تقریباً متعادل شده است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام قیمت هر کیلو مرغ در بازار را به طور میانگین 9500 تومان اعلام کرد که از نظر وی قیمت مناسبی برای مصرف‌کنندگان است، اما برای تولید کنندگان مناسب نیست و این قیمت تنها حاشیه زیان تولیدکنندگان را کمتر کرده است.
گفتنی است اخیرا جمعی از تشکل‌های مرغداری کشور با ارسال نامه‌ سرگشاده‌ای به رئیس‌جمهور از وضعیت تأمین نهاده‌های اساسی به علت عدم تخصیص و یا تأمین ارز با وقفه گلایه کردند. آنها در این نامه تأکید کردند که اغلب تولیدکنندگان نمی‌توانند طیور خود را تغذیه کنند.
 
کلمات کلیدی نهاده تامین نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com