هشدار تنش گرمایی به دامداران و مرغداران

هشدار تنش گرمایی به دامداران و مرغداران
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد و تنش گرمایی به دامداران و مرغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار تنش گرمایی به دامداران و مرغداران
غلامی‌ گفت: با توجه به بارش چند روز گذشته و پیش رو به کشاورزان توصیه می شود که در باغات و مزارع آبیاری نکنند.

به گفته او، با توجه به افزایش سرعت وزش باد در استان سیستان و بلوچستان تولیدکنندگان نسبت به استحکام سقف واحدهای گلخانه، دامداری و مرغداری اقدام کنند.

غلامی می گوید: با توجه به شرایط جوی، مرغداران و دامداران آب تمیز و خنک در واحدهای مرغداری و دام شیری قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران محلول سیلیکات پتاسیم و کلسیم را به منظور کنترل و کاهش آفات باغات انار استفاده کنند، همچنین محلول پاشی و سم‌پاشی نخیلات را برای کنترل کنه با احتیاط بیشتری انجام دهند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۱۰ تیرماه ۱۶۱.۴ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۱۳۳.۸ میلی متر و در دوره بلندمدت ۲۲۶.۸ میلی متر است که این امر رشد ۲۰.۶ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۲۸.۹ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی طی سه روز آینده بدلیل جریانات گرم و مرطوب جنوبی در برخی نقاط نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و جنوب بوشهر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک رخ می دهد.

روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف است و تنها در ساعات بعدازظهر روز شنبه در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان و روز یکشنبه در شمال آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود‌.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com