هر زنبور عسل قادر به حمل چند دانه گرده است؟

هر زنبور عسل قادر به حمل چند دانه گرده است؟
یک کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت:‌ از گرده گل به‌عنوان یک غذای خارق‌العاده با ارزش غذایی زیاد، انرژی فراوان و تأمین‌کننده سلامتی یاد شده است.
محسن محمد طاقی اظهار کرد: گرده گل مهم‌ترین غذایی است که زنبور عسل برای زیستن و رشد به آن نیاز دارد.
وی ادامه داد: رشد لاروها و ادامه زندگی زنبورها بدون گرده گل امری تقریباً غیر ممکن است. میزان پروتئین دانه‌های گرده بیش از ۴۰ درصد بوده که در گونه‌های گیاهی متفاوت است.
طاقی اضافه کرد: جمع‌آوری دانه‌های گرده کاری بسیار دشوار است ولی زنبور عسل با سرعت و مهارت خاصی آن را جمع‌آوری می‌کند.
وی تصریح کرد: هر زنبور عسل قادر به حمل پنج میلیون دانه گرده است که به دلیل نقش بسیار مهمی در گرده‌افشانی بسیار از محصولات کشاورزی دارد.
کارشناس  مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: خواص درمانی گرده گل به اندازه‌ای است که روز به روز تقاضا برای آن افزایش می‌یابد و به همین دلیل، زنبورداران در جمع‌آوری گرده گل درآمد مکمل خوبی یافته‌اند.

البرز گستر دارو

وی با بیان اینکه یک کندو سالیانه ۲۰ تا ۴۰ کیلوگرم گرده گل تولید می‌کند که برداشت زنبورداران باید در حد مناسبی باشد، یادآور شد: ‌زیرا این گرده برای ادامه زندگی کندو حیاتی است؛ فقط ۱۰ درصد گرده گل قابل برداشت بوده که چیزی در حدود دو تا چهار کیلوگرم در سال است.
طاقی افزود: زنبورداران برای این کار از تله‌های گرده گل استفاده می‌کنند که در قسمت ورودی کندو قرار داده می‌شود. یک تله خوب در شرایط مناسب می‌تواند به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم گرده گل جمع کند.
کارشناس  مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان افزود:. از گرده به‌عنوان یک غذای  خارق‌العاده با ارزش غذایی زیاد، انرژی فراوان و تأمین‌کننده سلامتی یاد شده است.
وی افزود:  ورزشکاران اروپایی اولین افرادی بودند که گرده را به‌عنوان مکمل غذایی مصرف کرده و اثرات مثبت آن را مشاهده کردند.
طاقی گفت:  بسیاری از محققین معتقدند که مصرف گرده برای سلامتی غده پروستات مؤثر است و فرآورده‌هایی از آن با نام TChernilton در داروخانه‌های سوئد برای درمان بسیاری از بیماری‌های پروستات و آدنوم ها استفاده می‌شود.
این کارشناس  مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اظهار کرد: ‌ دکتر Chauwin در تحقیقات خود معتقد است که گرده دارای ترکیبات آنتی‌بیوتیکی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com