نیاز روزانه کنجاله سویا درکشور

نیاز روزانه کنجاله سویا درکشور
سید فرزاد طلاکش  دبیر انجمن ملی طیور ایران  گفت: نیاز روزانه کنجاله سویا درکشور حدود ۱۰ هزار تن و ذرت حدود ۲۰ هزارتن است. ترخیص وزنی ذرت تا هفته گذشته حدود ۴ میلیون و چهارصد و سی و سه هزار تن بود و کنجاله سویا به همراه دانه‌های روغنی که ۸۰ درصد آن به کنجاله تبدیل می‌شود هم حدود یک میلیون و ۵۳ هزار تن بود که نیاز کشور به کنجاله سویا در این مدت با حدود ۷۰۰ هزار تن کسری مواجه شد که خارج از سامانه بازارگاه به دست مرغداران رسید.
دبیر انجمن ملی طیور ایران درباره سامانه بازارگاه گفت: این سامانه برای این حجم تراکنش با مشکل روبه رو می‌شود و کندی عملیات را در پی خواهد داشت و همه کالا‌ها در بازار گاه عرضه نمی‌شوند.
وی ادامه داد: براساس ادعای مرغداران حدود ۳۰ درصد نیاز سویای آن‌ها از طریق سامانه بازارگاه تامین شد و بیش از ۵۰ درصد وارد شده که باید تامین می‌شد و این جزو ایرادات سامانه بازارگاه است.
طلاکش گفت: بخشی از تولید کنندگان مرغ گوشتی به دلیل عدم تامین نقدینگی از بازار خارج می‌شوند، اما در رابطه با مرغ مادر و تخم گذار که یک فرآیند ۱۸ ماهه است به راحتی نمی‌تواند کنار گذاشته شود و با هر زحمتی باید این کار را ادامه دهد.
وی درباره قیمت تمام شده ۱۵۵۰۰ تومانی گوشت مرغ گفت:بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار برای مرغ زنده در مرغداری ۱۰۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۵۵۰۰ تومان می‌باشد.
او افزود: نامه‌ای که به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت ارسال شد قیمت مرغ زنده حدود ۱۲۳۰۰ تومان و برای تخم مرغ نزدیک به ۱۰ هزار تومان بود، ولی بعد توسط ستاد تنظیم بازار این قیمت‌ها تغییر پیدا کرد.
وی افزود: در ۶ ماهه دوم سال گذشته براساس اصرار تنظیم بازار باید ۱۲۵ میلیون جوجه ریزی اتفاق می‌افتاد که در دی وبهمن به ۱۳۵ میلیون رساندند که متاسفانه آثار آن در شروع سال ۹۹ با ضربه بسیار شدید به تولید کنندگان همراه شد، چون کرونا را همراه با کاهش مصرف در کشور داشتیم.
دبیر انجمن ملی طیور ایران ادامه داد: تولید به نسبت موجودی نهاده و امکان تامین نهاده که با تضمین بانک مرکزی باشد باید تنظیم شود و تشکل‌ها حضوری پررنگ تری داشته باشند و همچنین براساس مطالعات، تولید باید به صورت زنجیره‌ای انجام شود که در صورت اتفاق در تولید، بهره وری بسیار بالایی خواهیم داشت.
 
نظرات شما
  •  

    اسماعیل شکوهی گفت : ۹۹/۰۶/۲۳

    مشاهدات میدانی نشان می دهد. چیزی که به نام زنجیره نامیده می شود، مرغدار که نیروی صفی آنست، سودش رابایدآخر پاییز شمارش کند. زیرا مالک یا مالکان زنجیره سود جوجه، دان، و..قبلا گرفته اند.بخصوص دان. حاشیه سودی برای مرغدار نمی ماند.ودرتلاطم ها مرغدار بدهکار شده وهمه چیز خودرا از دست می دهد. ببینید چگونه مالکان زنجیره ها مرغداری هارا از چنگ مرغدار باگرفتن سند های وثیقه بیرون آورده اند.ومستقلا چند میلیون جوجه ریزی را انجام می دهند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com